یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
برگزاري جلسات نقد، راهكار موثري براي گسترش ادبيات است

محمود عاليشوندي،‌ مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد معتقد است كه با برگزاري جلسات نقد در سطح گسترده، مي‌توان به رونق ادبيات و کتاب‌خوانی ياري رساند.-

به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: انتصاب آقاي حسني را به مدير عاملي بنياد ادبيات داستاني تبريك مي‌گوييم. برنامه‌هاي اين بنياد در استان يزد  كمک چنداني به پيشبرد فعاليت‌هاي اين حوزه نكرده است و امیدوارم در دوره مدیریت ایشان، این اوضاع تغییر کند.

وي ادامه داد:‌ بر اساس تفاهم‌‌نامه با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد ادبيات داستاني در طول سال تنها چند كارگاه آموزشي در استان يزد برگزار مي‌كرد كه این فعالیت در قياس با ظرفيت استان بسيار ناچيز است.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد افزود: در طول سال البته برنامه‌هاي نقد را در استان يزد شاهد هستيم، اما اين جلسات بيشتر به كتاب‌هاي استانی مي‌پردازد و جاي برگزاري جلسات نقد كتاب‌های دیگر بسيارخالي است.

عاليشوندي گفت: همچنين در زمينه كتاب‌هاي داستاني بايد به مساله‌هايي چون تصويرگري، ساختار فني كتاب و چاپ اثر، بسيار بيشتر از گذشته توجه كرد.

برگزاري كارگاه‌هاي آموزش داستان‌نویسی با حضور استادان اين حوزه از ديگر راهكارهايي بود كه مدير كل ارشاد استان يزد به عنوان راهکاری براي پيشبرد ادبيات داستاني در سخنانش به آن‌ اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط