سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
رئيس ibby به ایران می‌آيد

«پاتریشیا آلدانا» رئيس بنیاد بین‌المللی کتاب برای نسل جوان(ibby)، به دعوت شوراي كتاب كودك به ايران سفر مي‌كند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شوراي كتاب كودك از «پاتريشيا آلدنا» رئيس بنیاد بین‌المللی کتاب برای نسل جوان(ibby) و موسسه انتشاراتي Groundwood Books دعوت كرده است از 11 تا 18 شهريور ماه در ايران حضور يابد.

آلدانا در سفر خود به ايران از شوراي كتاب كودك، فرهنگ‌نامه كودكان و نوجوانان و «خانه كتابدار و ترويج خواندن» ديدن مي‌كند.
 
وي 12 شهريور ماه ساعت 16 تا 18 درباره «ترويج خواندن در جهان» در خانه كتابدار و ترويج خواندن سخنراني خواهد كرد.

«معيارهاي ارزيابي و گزينش كتاب در موسسه انتشاراتي گراند وود» نيز موضوع سخنراني اين ناشر در 13 شهريور در كتابخانه تحقيقاتي شوراي كتاب كودك است.

سخنرانی در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و نوجوان، موسسه پژوهشی کودکان دنیا و کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد از دیگر برنامه‌های سفر آلدانا به ایران عنوان شده که با سفري دو روزه به اصفهان در روز 18 شهریور خاتمه می‌یابد.

«پاتریشیا آلدانا» متولد كشور گواتمالاست. او پس از پايان تحصيلاتش در سال 1971 به كاناد رفت و سال 1978 موسسه انتشاراتي Groundwood Books را با هدف نشر آثار برتر ادبيات كودكان و نوجوانان تاسيس كرد. 

كتاب «شب به‌خير فرمانده» اثر «احمد اكبرپور» نويسنده‌ حوزه كودك و نوجوان كشورمان توسط  آلدانا ترجمه شده و انتشارات گراند وود نيز آن را در كانادا و آمريكا منتشر و توزيع كرده است.

نويسندگان و تصويرگران اين موسسه تا كنون موفقيت‌هاي زيادي در سطح ملي و بين‌المللي كسب كرده‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به جايزه كتاب ملي كانادا در سال‌هاي مختلف اشاره كرد.

آلدانا در سال 2006 به عنوان رئيس دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان انتخاب شد و تا سال 2010 اين سمت را به عهده داشت و پس از آن نيز عهده‌دار سمت رئيس بنیاد بین‌المللی کتاب برای نسل جوان شد.

شركت همه علاقه‌مندان به ادبيات كودك و نوجوان در مراسم سخنراني «پاتريشيا آلدانا» در سوراي كتاب كودك و خانه كتابدار و ترويج خواندن آزاد است. 

نشاني خانه کتابدار و ترویج خواندن: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان منیریه، خیابان اسدی منش، کوچه دهستانی، شماره 2
نشاني شوراي كتاب كودك: خيابان انقلاب، خيابان ابوريحان، خيابان شهید وحيد نظري، شماره 31

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها