جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
«هري پاتر و یادگار‌هاي مرگ» پدیده سینمای جهان در سال 2011

آخرين قسمت از مجموعه فيلم‌هاي «هري پاتر» که در حقیقت دومین قسمت از کتاب آخر این مجموعه است، عنوان پراستقبال ترين فيلم سال ‌٢٠١١ را به ‌دست آورد._

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا) به نقل از آسوشیتدپرس،‌ كمپاني برادران وارنر با اعلام این خبر گفت «هري پاتر و یادگار‌هاي مرگ» با پشت سرگذاشتن رقم ‌١٤٦/١ ميليارد دلار، پرفروش‌ترين فيلم سال ‌٢٠١١ در روزهایی که از نمایشش می گذرد، شده‌ است. 

هری پاتر بیشترین فروش در یک ماه را تا  8 آگوست کسب کرد و به رقم فروش 8/344 میلیون دلار در آمریکا و٨٠١ ميليون دلار در سينماي جهان دست یافت و به این ترتیب بعد از «آواتار» و «تايتانيك»؛ عنوان سومين فيلم پراستقبال تاريخ سينماي جهان را در 32 روز که از نمایشش می گذرد، از آن خود کرد و توانست از «ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه» نیز فراتر برود.

این در حالی ست که بریتانیایی ها تاكنون نزدیک به ‌‌٩٠ ميليون دلار براي تماشاي آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» هزينه كرده‌اند. رتبه دوم نیز به هواداران هری پاتر در ژاپن تعلق دارد كه ‌‌٦٧ ميليون دلار براي تماشای اين فيلم پرداخته اند. آلمانی ها با پرداخت ‌‌٦١ ميليون دلار، فرانسوی ها با ‌‌٥٠ ميليون دلار و استراليایی ها با هزینه کردن ‌‌٤٧ ميليون دلار ديگر بازارهاي بزرگی بوده اند که از «هري پاتر و یادگار‌هاي مرگ» استقبال کرده اند.

آخرین قمست هری پاتر در مدت یک هفته از مرز فروش ‌‌٦٠٠ ميليون دلار گذشت و به این ترتیب یک رکورد دیگر برای خود ثبت کرد و پرفروش ترین فیلم در هفته اول شد. 

دیوید یتس کارگردانی این قسمت را برعهده داشته و دانیل رادکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت مثل قسمت های پیش بازیگرن اصلی آن را تشکیل داده اند. 

«تایتانیک» با 843/1 میلیارد دلار و «آواتار» با 782/2 میلیارد دلار هر دو از جیمز کامرون توانسته اند عنوان پرفروش ترین آثار سینما را به خود اختصاص بدهند. 

کمپانی وارنر برادرز آخرین فیلم هری پاتر را پدیده سینمای جهان در سال  2011 نامیده است و امیدوار است که موفقیت آن همچنان ادامه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها