چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
اشعار كودكانه برنده نوبل ادبيات در سن پترزبورگ منتشر شد

اشعار کودکانه ايوسيف برودسکی شاعر معروف روسی و برنده جایزه نوبل در بخش ادبیات، با عنوان «منظومه سیم یدک کوچک» از سوي انتشارات "ازبوکا"ی شهر سن‌پترزبورگ منتشر شد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)به نقل از پایگاه خبری ایتار تاس روسیه، اين کتاب علاوه بر منظومه بلند شاعر، تصاویري از ایگور الینیکف نقاش معروف روسی نيز آمده است.

گفتنی است با اقتباس از شعرها و منظومه‌های ايوسيف (ژوزف در آمريكا) برودسکی چندین انیمیشن در روسیه ساخته شده بود، ولی برای نخستين بار است که اشعار کودکانه این شاعر که در آثار او جایگاه ممتازی دارد به صورت کتاب جداگانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
 
این منظومه شامل یک شعر بلند است که برای بار نخست در سال 1962 در مجله «شعله» روسیه منتشر شده بود. انتشارات ازبوکا که کتاب را منتشر کرده تصمیم دارد اشعار کودکانه ديگري از این شاعر را با عنوان «فیل و ماروسیا» به چاپ برساند. 

ايوسيف برودسکی(1940-1996)، شاعر و مترجم و برنده جایزه ادبی نوبل(1987) از شاعران معروف روسی است که بیشتر اشعارش به زبان انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده‌اند. این شاعر در سال‌های نود قرن گذشته به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر نیویورک درگذشت.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها