شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

«والتر کاپاچر» نویسنده اتریشی برنده جایزه «گئورگ بوشنر» مراسم دویست و شصت و دومین سالروز تولد «یوهان ولفگانگ فون گوته» را افتتاح می کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بنیاد باستانی وایمار ، این نویسنده در شامگاه 28 آگوست (6 شهریور) با روخواني رمانش با عنوان «قصر پرنده» که در سال 2009 منتشر شده، اين مراسم را افتتاح مي‌كند.

این رمان که در انتشارات رزیدنتس به زیر چاپ رفته یک اثر هنری است که داستان یک روز از زندگی «هوگو فون هوفمان اشتال» نویسنده اتریشی قرن 20 را روایت می‌کند.
 
بنیاد باستانی وایمار به موجب یک سنت در 28 آگوست (6 شهریور) یاد «گوته» شاعر ، سیاستمدار و طبیعت شناس بزرگ کشور آلمان را گرامی می دارد. گوته بیش از 50 سال در مقر حکومتی «تورینگن» زندگی کرد و آن را همراه با شیلر ، هردر و ویلاند به مرکز آلمان کلاسیک مبدل کرد. 

بنیاد کلاسیک وایمار با شعار «جزایر شعر و شاعری» در شب تولد گوته میهمانان را به پارک «ایلم» بزرگترین پارک در وایمار که مشتمل بر باغ‌ها و مناظر طبیعی بوده و قدمت آن به قرن 18 بازمی گردد دعوت می‌کند. همچنین در اقامتگاه تابستانی دوک «کارل آگوست» اشعار عاشقانه گوته خوانده خواهد شد. از دیگر برنامه های این شب می‌توان به نمایش فیلم «لوته در وایمار» به کارگردانی «اگون گونتر» محصول سال 1975 و نواختن سمفونی «نفرین فاوست» اثر «هکتور برلیوز» آهنگساز شهیر فرانسوی قرن 19 در تالار وایمار اشاره کرد. 

در این مراسم انستیتو گوته مدال های گوته سال 2011 خود را اهدا خواهد کرد که برندگان امسال آن «جان لوکاره» نویسنده بریتانیایی، «آدام میشنیک» ناشر لهستانی و «آریانه منوچکین» کارگردان تاتر فرانسوی هستند. این سه نفر مدال‌ها را برای فعالیت شان در عرصه تبادلات فرهنگی بین المللی دریافت می‌کنند. 

«گوته» 28 آگوست 1749 در فرانکفورت متولد شد و 22 مارس 1832 در وایمار درگذشت. از مشهورترین آثار این نویسنده ، شاعر ، نمایشنامه نویس، نقاش و انسان شناس بزرگ آلمان می‌توان به دیوان شرقی – غربی ، فاوست‌، تئوری رنگ‌ها و رنج های ورتر جوان اشاره کرد.

«کاپاچر» متولد 24 اکتبر 1938 در سالزبورگ است. این نویسنده سال 2009 موفق به دریافت جایزه گئورگ بوشنر، معتبرترین جایزه ادبی حوزه ادبیات آلمانی زبان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها