دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
جايزه طاهر ژائو در الجزاير تاسيس شد

نخستين جايزه ادبي الجزايري به نام طاهر ژائو از امسال به نويسندگان جوانی كه به ارائه برترين و تاثیرگذارترین اثر اجتماعي در الجزاير پرداخته باشند، اهدا می شود.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت خبري كابيل، به دنبال تدارك سميناري با موضوع زندگي و آثار «طاهر ژائو» در قبيليه الجزاير، جايزه‌اي ادبي به همين نام از سوي انجمن فرهنگي قبيليه راه‌اندازي شد.
 
مسئولان فرهنگي قبيليه اعلام كرده‌اند این جایزه که به نويسندگان جوان (بین 25 تا 45 سال) اهدا مي‌شود، به سه اثر برتر سال تعلق می گیرد.

اميد آن مي‌رود با شركت استعدادهاي ادبي جوان الجزايري در اين مسابقه ادبي، نسل تازه‌اي از نويسندگان خوش ذوقي كه تاكنون فرصتي براي ارائه استعدادهاي ادبي‌شان نيافته‌اند، به كتابخوانان الجزايري معرفي شوند.

طاهر ژائو نويسنده و روزنامه‌نگار الجزايري در سال 1993 از سوي يكي از حركت‌هاي افراطي الجزايري ترور شد. «آخرين تابستان منطقي» (نشر سويل، 1999) و «نگهبانان» (نشر سويل، 1991)، «اختراع بيابان» (سويل، 1987) و «جويندگان استخوان» (سويل، 1984) از رمان‌هاي منتشر شده طاهر ژائو به زبان فرانسوي از سوي نشر ادبي سويل در فر انسه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها