یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
«ماجراهاي حيوانات» ادامه دارد

«آنتوني مك‌گوان» نويسنده‌اي رمان‌هاي وحشت براي نوجوانان، ادامه‌ي داستان‌هاي «ويلارد پرايس» با نام «ماجراهاي حيوانات» را خواهد نوشت.

ايبنا نوجوان: «مبارزه با آدم‌خوارها»، «كشتي گرفتن با تمساح‌ها»، «شكار مار دو سر» و «نهنگ‌سواري» ماجراهايي است كه «ويلارد پرايس» ـ تاريخ‌نويس علوم طبيعي ـ در سال‌هاي 1949 تا 1980 نوشته است.

موسسه‌ي «ويلارد پرايس»، «آنتوني مك‌گوان» نويسنده‌ي رمان‌هاي نوجوانانه را براي نگارش دنباله‌ي اين مجموعه‌ي 14 جلدي انتخاب كرده است. نخستين جلد از اين مجموعه‌ي جديد «ماجراهاي پلنگ» نام دارد. اين كتاب در تابستان سال آينده و هم‌زمان با صد و بيست و پنجمين سال تولد «پرايس» منتشر خواهد شد.

بخش عمده‌اي از داستان‌هاي مجموعه كتاب‌هاي «ماجراهاي حيوانات» بر اساس زندگي واقعي «پرايس» نوشته شده است. «پرايس» با مجله‌ي «جغرافياي ملي» و «موزه‌ي تاريخ طبيعي آمريكا» همكاري مي‌كرد و سفرهاي زيادي را به نقاط مختلف دنيا انجام داد تا مطالعاتش را درباره‌ي حيوانات كامل كند. 

«مك گوان» درباره‌ي انگيزه‌اش از نگارش ادامه‌اي بر آثار «پرايس» توضيح داد: «اين كار با تمام نوشته‌هاي من تفاوت دارد. من يكي از طرفداران «پرايس» بودم و علاوه بر آن آدم حيوان‌دوستي هستم. از اين‌كه شانس اين را پيدا كردم كه درباره‌ي حيوانات بنويسم، خوشحالم. تا پيش از اين در آثار نوجوانانه‌ي من رگه‌هايي از وحشت و در كتاب‌هاي بزرگ‌سالانه‌ام «طنز» قابل تشخيص بود؛ اما در اين مجموعه، تحرك و ماجراجويي حرف اول را مي‌زند.»

اين نويسنده در ادامه افزود: «يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين مجموعه اين است كه علاوه بر پرداختن به جنبه‌هاي داستاني و ايجاد تعليق در ماجرا، به خواننده‌ي نوجوان اطلاعاتي درباره‌ي گونه‌هاي مختلف جانواران ارائه مي‌كند. من تلاش مي‌كنم در نوشته‌هايم اين ويژگي‌ را حفظ كنم.»

«ويلارد پرايس» در سال 1983 درباره‌ي انگيزه‌اش از نگارش مجموعه «ماجراهاي حيوانات» گفته بود: «هدف من از نگارش اين مجموعه اين است كه با
نگارش داستان‌هايي پر از هيجان و ماجراجويي، نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند كنم.» 

منبع خبر: سايت خبري گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها