شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
نگاهي به تازه‌هاي تحقيق در «كتابشناسي توصيفي دين و رسانه»

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما، كتاب دو زبانه «كتابشناسي توصيفي دين و رسانه» اثر عيسي زارع را از جمله كتاب‌هاي تازه چاپ شده اين مركز برشمرد كه مجموعه كتاب‌ها، مقالات و پايان‌نامه‌هاي مرتبط با دين و رسانه را در زبان فارسي و انگليسي معرفي مي‌كند./

حسين قربان‌تقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: همچنان كه در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است، ارتباطات دو سويه دين و رسانه، قدمتي ديرينه دارد. در اين تعامل، گاه رسانه‌هاي جمعي با پرداختن به متون و آموزه‌هاي ديني مشروعيت يافتند و گاه دين براي اشاعه خود از قابليت‌هاي وسايل ارتباط جمعي بهره برده است.

وي افزود: اين نوشتار مي‌كوشد با معرفي توصيفي و ارايه چكيده‌هاي راهنما براي منابعي با موضوعات دين و رسانه و ارتباطات، در سه بخش كتاب‌ها، مقالات و پايان‌نامه‌‌هاي اين عرصه را يادآور شود. همچنين معرفي و توصيف كتاب‌هايي كه به زبان انگليسي تاكنون در اين زمينه تاليف و منتشر شده‌اند، در بخشي مجزا جاي دارد.

قربان‌تقي با اشاره به اين كه چاپ اين اثر به پايان رسيده، اما اين كتاب هنوز توزيع نشده است، گفت: «كتابشناسي توصيفي دين و رسانه» در 168 صفحه فارسي و 108 صفحه انگليسي، شمارگان 1500 نسخه و بهاي 45000 ريال به تازگي به چاپ رسيده است. 

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما، مجموعه هفت جلدي «غرب از رويا تا واقعيت» را از ديگر آثار اين مركز برشمرد كه به تازگي چاپ آن پايان يافته است و بيان داشت: «داود رجبي‌نيا» در اين كتاب مقالاتي را از سايت‌هاي غربي درباره رسانه و غرب گردآوري و تبيين كرده است.

وي مباحثي نظير جنگ نرم رسانه، رسانه سلطه و سلطه رسانه، تكنولوژي و چالش‌هاي فراروي، آسيب‌هاي اينترنت و تلويزيون در غرب، تهاجم ضد ايران و اسلام و ... را از جمله مقالات اين مجموعه در قالب كتاب‌هاي «سياحت غرب» اين مركز برشمرد.

قربان‌تقي با اشاره به اتمام مراحل چاپ اين كتاب و اين كه اين اثر هنوز منتشر نشده است، تصريح كرد: مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما نخستين چاپ مجموعه هفت جلدي «غرب از رويا تا واقعيت» را در شمارگان 2500 نسخه، بهاي دوره 126000 ريال و هر جلد حدود 100 صفحه به چاپ رسانده است. 

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما شهر قم با بيان اين كه اين مركز، فروشگاه يا مركز پخشي براي آثار و كتاب‌هاي خود ندارد، عنوان داشت: علاقه‌مندان و مسوولان ساير موسسات و نهادها مي‌توانند از طريق تماس با شماره‌هاي 11 و 2915510 ـ 0251 اين آثار را تهيه كنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط