شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
آثار كتابخانه تاريخ اسلام از مرز 111 هزار جلد گذشت

مجموعه داده‌هاي مخازن كتابخانه تاريخ اسلام از 111 هزار جلد گذشت. قرار است طي دو هفته آينده نيز با خريد مجموعه‌اي از كتاب‌هاي عربي اين حوزه از مكه و مدينه، تازه‌هاي ناشران عرب‌زبان به مخازن اين كتابخانه افزوده شوند._

عليرضا اباذري، كتابدار كتابخانه تخصصي تاريخ اسلام، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين مطالب، عنوان كرد: در اين كتابخانه تخصصي 60 هزار عنوان اثر درباره تاريخ اسلام به زبان‌هاي فارسي، عربي، لاتين و تركي وجود دارد. 

وي با اشاره به اين كه آخرين خريد اين كتابخانه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب با تهيه 2700 جلد كتاب انجام شد، گفت: تا اواسط هفته آينده تمامي اين آثار فهرست‌نويسي و قابل استفاده مراجعان خواهند شد. 

اباذري با اشاره به سفر دكتر رسول جعفريان، رييس و موسس اين كتابخانه به زيارت حج، تصريح كرد: بر اساس اطلاعاتي كه داريم، وي در اين سفر آثار متعددي را به زبان‌ عربي از شهر‌هاي مكه و مدينه خريداري كرده است كه تا دو هفته آينده به دست ما مي‌رسند.

اين كارشناس كتابخانه تخصصي تاريخ اسلام با اشاره به تاسيس و راه‌اندازي كتابخانه تخصصي خليج فارس در يك سال گذشته، بيان کرد: در اين مدت 1150 جلد كتاب براي اين بخش خريداري شده‌اند و همچنان برنامه تجهيز و تقويت منابع اين بخش را با خريد كتاب‌هاي عربي و لاتين پيگيري مي‌كنيم.

وي يادآور شد: به تازگي مجموعه‌اي از كتاب‌هاي تاريخ اسلام از كشور تركيه تهيه كرديم و تعدادي كتاب نيز از سوي يكي از محققان اين كشور به اين مركز اهدا شد. اين آثار كه در مجموع حدود 200 جلدند، به زودي به مخازن اين كتابخانه راه خواهند يافت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط