چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
برگزيدگان مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي

مراسم اختتاميه بيست‌ و نهمين دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان پسر، لحظاتي پيش در سالن يادگار امام خميني(ره) استان اراك به پايان رسيد. در اين مراسم به 140 نفر از 32 استان كشور به عنوان نفرات برگزيده در رشته‌هاي تفسير، قرائت و حفظ قرآن كريم و نهج‌البلاغه جوايزي اهدا شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حدود پنج ميليون دانش‌آموز در بيست و نهمين دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي شركت كردند كه 1100 نفر از آنها از 32 استان به همراه دانش‌آموزان استثنايي و عشاير در چهار رشته تفسير، قرائت و حفظ قرآن كريم و نهج‌البلاغه به مرحله كشوري راه يافتند.

در مرحله كشوري اين دوره از مسابقات، حدود 57 داور در 11سالن، داوري اين مسابقات را بر عهده داشته‌اند و دانش‌آموزان در يك رقابت سالم سه روزه، اين مرحله را نيز به پايان رساندند كه 140 دانش‌آموز پسر به عنوان نفرات برتر اين دوره از مسابقات انتخاب و از سوي سيف‌الله كريم‌زاده، مدير كل آموزش و پرورش استان مركزي و ساير مسوولان اجراي مسابقه، جوايزي به آنها اهدا شد.

در اين مرحله از بيست‌ و نهمين دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان پسر در رشته‌هاي نهج‌البلاغه، دانش‌آموزان در قالب ارايه كنفرانس از يك موضوع از خطبه‌هاي نهج‌البلاغه به رقابت پرداختند. همچنين در رشته حفظ قرآن كريم از دانش‌آموزان خواسته شد تا اجزاي انتخابي از قرآن كريم را به صورت حفظي تلاوت كنند و در رشته قرائت نيز به تلاوت آياتي از كل قرآن كريم بپردازند. در رشته تفسير، سوره‌هاي انتخابي با محور «تفسير نمونه» به دو صورت شفاهي و كتبي تفسير و ارايه شدند.

اسامي نفرات نخست رشته قرائت:
مهدي اسماعيلي، پايه نخست راهنمايي از استان كرمانشاه، رضا گلشاهي، پايه دوم راهنمايي از استان خراسان رضوي، كميل هادي‌پور، پايه سوم راهنمايي از استان مازنداران، عماد عليزاده، پايه نخست متوسطه از استان خراسان رضوي، هادي فصيحي، پايه دوم متوسطه از استان خراسان رضوي، مهدي پاپي، پايه سوم راهنمايي از استان لرستان و ميثم كثيرلو، مقطع پيش‌دانشگاهي از استان زنجان.

اسامي نفرات نخست رشته حفظ:
محمدصالح مسكي، پايه نخست راهنمايي از استان مركزي، سيدحميد دهنوي، پايه دوم راهنمايي از استان تهران، 
محمدرضا حميد، پايه سوم راهنمايي از استان خوزستان، محمدجواد نصيري، پايه نخست متوسطه از استان اصفهان، سيدمرتضي هاشمي، پايه دوم متوسطه از استان خوزستان ، محمدمهدي كرمي، پايه سوم متوسطه از استان مركزي و امير محمدي، مقطع پيش دانشگاهي از استان زنجان.

اسامي نفرات نخست رشته مفاهيم:
مجتبي زارعي قنواتي، پايه نخست راهنمايي از استان خوزستان، حميدرضا محمدي، پايه دوم راهنمايي از استان مركزي و 
سيدقادر حسيني، پايه سوم راهنمايي از استان هرمزگان

اسامي نفرات نخست رشته نهج‌البلاغه:
محمد ميرموسويان، پايه نخست راهنمايي از استان تهران، فرشته فيوضي، پايه دوم راهنمايي از استان فارس، علي حسيني‌كوهي، پايه سوم راهنمايي از استان خوزستان، محمد شيخي، پايه نخست متوسطه از استان خراسان رضوي، يوسف سليماني، پايه دوم متوسطه از استان بوشهر، ميلاد عبدليان، پايه سوم متوسطه از استان كهكيلويه و بويراحمد و اميرحسين خسروآبادي، مقطع پيش‌دانشگاهي از قم.

اسامي نفرات نخست رشته تفسير:
احمدرضا افشاري، پايه نخست متوسطه از استان خراسان رضوي،
نويد مبيني، پايه دوم متوسطه از استان خوزستان، ميعاد مرسلي، پايه سوم متوسطه از استان همدان و مرتضي اوحدي، مقطع پيش‌دانشگاهي از استان تهران

روز پنجم مرداد مرحله كشوري بيست‌ و نهمين دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه يك هزار و صد دانش‌ آموز دختر به ميزباني استان اراك برگزار خواهد شد. در اين مرحله حدود 250 داور، سرپرست، مربي و ساير عوامل اجرايي حضور خواهند داشت.

استان اصفهان ميزبان سي‌امين دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي خواهد بود و تنديس نمادين اين مسابقات، توسط مدير كل آموزش و پرورش استان اراك در مراسم اختتاميه بيست ‌و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر به استان اصفهان تحويل داده خواهد شد.

با توجه به ارزيابي‌هاي انجام شده توسط كارشناسان، رضايت عمومي دانش‌آموزان و ساير شركت‌كنندگان از ميزباني استان اراك حدود 89 درصد اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط