دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵
دومین دفتر شعر سیداحمد حسینی منتشر شد

دومین مجموعه شعر سیداحمد حسینی با عنوان «طهران، خیابان جمهوری» در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. این مجموعه شعرهای آزاد حسینی طی یک سال اخیر را شامل می‌شود._

حسینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر 94 قطعه شعر کوتاه سپید را در برمی‌گیرد که درباره مضامین عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند.

وی افزود: تمامی شعرهای این مجموعه یک روایت غیرخطی را دنبال می‌کنند. به عبارت دیگر اگر خواننده شعرها را از آغاز تا پایان مطالعه کند به یک داستان نهفته در متن شعرها پی می‌برد.

این شاعر درباره ویژگی‌هایی این مجموعه از دیدگاه خودش توضیح داد: اشعار این مجموعه ادامه همان مباحث ساده‌نویسی اند که در یک دهه گذشته در ادبیات مطرح بوده است. اما گاه عده‌ای از این ساده‌نویسی‌ها خرسند و گاه عده‌ای ناراضی بوده‌اند.

وی ادامه داد: البته برخی از شعرهای این مجموعه جزو کارهای فرمی به حساب می‌آیند. حدود 12 قطعه شعر از اشعار این دفتر دارای این ویژگی هستند.

حسینی در پایان درباره عنوان دومین مجموعه شعرش یادآور شد: انتخاب عنوان دو بخشی برای کتاب با مضامین اشعار ارتباط دارد. بخش «طهران» در ارتباط با اشعار عاطفی و بخش «خیابان جمهوری» در ارتباط با اشعار اجتماعی کتاب است.
مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» 94 قطعه شعر کوتاه سپید را در 100 صفحه شامل می‌شود. این اشعار بدون عنوان هستند.

نمونه شعری از این مجموعه:
«برای کبوترها دانه می‌پاشم
به گلدان‌های پشت پنجره آب می‌دهم
پنجره را باز می‌کنم
به خورشید می‌گویم: صبح به خیر
نگران نباش
همه چیز مثل گذشته است.»

سیداحمد حسینی متولد 1364 است و فعالیت در عرصه شعر را به صورت جدی از سال 1378 آغاز کرده است. پیش‌تر برخی از آثار این شاعر در جشنواره «عصر شعر موعود» و جشنواره «شعر دانشجویی» برگزیده شده‌اند.

نخستین مجموعه شعر او با عنوان «چسبی به نام زخم» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در سال 89 و در قالب غزل منتشر شد.

مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» در شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط