شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶
26 تير، آغاز مرحله كشوري مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي

مرحله كشوري بيست و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي يكشنبه(26 تيرماه) همزمان با ولادت حضرت قائم(عج) به ميزباني شهر اراك برگزار مي‌شود./

محمدجواد پيشوايي، كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بيست و نهمين مسابقات قرآن دانش‌آموزي در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهيم و نهج‌البلاغه ميان دانش‌آموزان پايه‌هاي تحصيلي راهنمايي، متوسطه و پيش‌دانشگاهي با حضور دكتر حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش، برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: بيش از پنج ميليون دانش‌آموز به صورت داوطلبانه در بيست و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي شركت كرده‌اند كه برگزيدگان حدود 32 استان از استان‌هاي سراسر كشور همراه دانش‌آموزان برگزيده استثنايي و عشاير در يك رقابت سالم و پرهيجان كشوري شركت خواهند كرد.

كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: در اين دوره از مسابقات، حدود300 نفر از عوامل اجرايي و ستادي و بيش از 60 داور بين‌المللي، مسووليت برگزاري مسابقات را بر عهده دارند.

پيشوايي در پايان گفت: اين مسابقات از سال 1360 آغاز و هر سال به طور مستمر در حال اجراست. بسياري از داوران، مدرسان، قاريان و حافظان كشور اسلامي حاصل و ثمره اين مسابقاتند و به مراحل بالاتر كشوري راه پيدا كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط