سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
وب‌سايت‌هاي گرافيك و چاپ در كتاب تجميع شدند

كتاب «وب‌سایت‌های گرافیک و چاپ» به قلم بهرام عفراوي منتشر شد. در اين كتاب مجموعه‌‌اي از وب‌سايت‌هاي حوزه چاپ و طراحي گردآوري شده اند./

عفراوي با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا در دنیای وب‌سایت، ابتدا نیاز خود را شناسایی و سپس در وب به مطالعه و بررسی دقیق سایت مورد نظر خود بپردازند.

وي ادامه داد: طبقه‌بندی ارايه شده در کتاب، راهنمای خوبی برای دست‌یابی به نیازهای مختلف دانشجويان و دست‌اندركاران حوزه طراحي و صنعت چاپ است.

عفراوي با اشاره به ضرورت نگارش اين كتاب، توضيح داد: با وجود پيشرفت‌هاي چشمگير و اطلاعات گسترده‌اي كه در دنياي اينترنت وجود دارد، استفاده از كتاب ضرورتي است كه هيچ كس نمي‌تواند منكر آن شود.

وي افزود: اين اثر با هدف رفع نيازهاي طراحان گرافيك و دست‌اندركاران چاپ براي يافتن سايت‌هاي مرتبط با حيطه كاري آنها گردآوري شده است. با توجه به تعدد سايت‌هاي موجود در اين حوزه، اين كتاب در زمان و وقت همكاران صرفه‌جويي مي‌كند.

عفراوي با بيان اينكه گردآوري اطلاعات اين كتاب دو سال به طول انجاميده است، اظهار كرد: در اين مدت 5 تن از كارشناسان حوزه چاپ به صورت پراكنده و يك نفر به صورت دايم به جمع‌آوري و تنظيم اطلاعات كتاب پرداخته‌اند.

وي درباره فصول 9 گانه اين كتاب، توضيح داد: در اين اثر سايت‌ها بر اساس فهرست موضوعي طراحان گرافيك، نشريات، انجمن‌ها، موزه و گالري‌، مسابقات و فراخوان‌ها، وبلاگ‌ها، مرجع و كاربردي، شركت‌هاي تبليغاتي و آموزشي دسته‌بندي شده‌اند.

به گفته عفراوي، هر يك از اين فصل ها دربردارنده اطلاعات اصناف و گروه‌هاي داخلي و خارجي‌اند و به نياز افراد در دو سطح ايران و ساير كشورها مي‌پردازند.

وي با اشاره به انضمام لوح فشرده در اين كتاب، يادآور شد: در لوح فشرد‌ه‌اي كه همراه كتاب قرار دارد، علاوه بر ارايه نرم‌افزارهای وب‌گردی، صفحه اول سایت‌های ارايه شده در کتاب نيز آورده شده است، به طوری که خواننده می‌تواند بدون اتصال به اینترنت صفحه اول آنها را مشاهده كند.

كتاب «راهنماي وب سایت‌های گرافیک و چاپ» در 160 صفحه، شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 68 هزار ريال همراه لوح فشرده از سوي گروه پژوهشي عفراوي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها