دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
ويرايش تازه‌اي از «جامعه‌شناسي تالكوت پارسونز»

مترجم كتاب «جامعه‌شناسي تالكوت پارسونز» از چاپ مجدد آن پس از چهارده سال همراه با ويرايش مجدد و افزودن مقدمه‌اي مفصل به اين اثر خبر داد._

دكتر عبدالحسين نيك‌گهر، مدرس جامعه‌شناسي و مترجم كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: مقدمه اين كتاب را با هدف روزآمد كردن كتاب به آن افزودم.

به گفته دانش‌آموخته جامعه‌شناسي دانشگاه سوربن، اين مقدمه، نگاهي گذرا به جامعه‌شناسي بيست سال قبل و بعد از نوشته شدن اين اثر دارد.

وي افزود: اين كتاب منبع درسي دانشجويان رشته جامعه‌شناسي در مقطع دكتري است و اكنون پس از حدود پانزده سال به همراه ويرايش جديد منتشر مي‌شود. چاپ جديد اين اثر با هم از سوي نشر ني منتشر خواهد شد.

نيك‌گهر همچنين از انتشار «جامعه‌شناسي نوربرت اليوت» با ترجمه وي از سوي اين انتشارات در اسفند سال گذشته خبر داد.

گفتني است تالکوت پارسونز (۱۹۰۲ ، ۱۹۷۹) جامعه‌شناس آمریکایی و یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان قرن بیستم است. او با بررسي‌هاي عميق در آثار جامعه‌شناسان مهم اروپایی نظير وبر، دورکیم و پارتو و همچنين در نظر گرفتن بحران‌های قرن بيستم، به سوی ساختن تئوری‌های جدید درباره کنش فردی، نظام اجتماعی و سیستم فرهنگی سوق يافت.

او برای عناصر فرهنگی و اجتماعی در شکل‌گیری سیاست و اقتصاد نقش عمده‌ای قائل بود و در ترویج مکتب «کارکردگرایی ساختی» تلاش بسیاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط