دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
نمايش کتاب‌هاي تاريخي «کره جنوبي»

کتاب‌هاي تاريخي «کره جنوبي» كه پس از سال‌ها به كشورشان بازگشته اند، براي نخستين بار به نمايش درآمدند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از يوناپ نيوز، بخشي از كتاب هاي تاريخي كره جنوبي كه پس از 145 سال نگهداري در فرانسه، به«کره جنوبي» بازگردانده شده اند، امروز براي نخستين بار در «کره جنوبي» به نمايش درآمدند.

اين مجموعه گرانبها كه شامل 297 کتاب‌ سطنتي کره جنوبي است در 145 سال گذشته در «فرانسه» نگهداري مي‌شد. بخشي از اين گنجينه كه امروز دوشنبه در موزه ملي کره، در مرکز شهر «سئول» در معرض ديد خبرنگاران قرار گرفت، در آينده نزديك در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.

بازگشت اين مجموعه پس از درخواست رسمي دولت كره در فوريه 2010 از دولت فرانسه، مورد توجه قرار گرفت و در چند مرحله از آوريل تا مارس 2011 به كره بازگردانده شد.

دولت كره جنوبي موفق شد تا با مذاكراتي طولاني مدت و با دادن وعده هايي براي امانت دادن دوباره آن‌ها به فرانسه، اين گنجينه را به كشور بازگرداند.

«اوگيوگانگاك» يك مجموعه 297 جلدي كه دربرگيرنده جزيياتي از پروتكل هاي سلطنتي پادشاهي جوسيون از سال 1392 تا 1910 است، در سال 1866 توسط ارتش فرانسه به سرقت رفت. اين سپاهيان دنبال حضور گروه هاي مذهبي كاتوليك فرانسه در كره به جزاير گانگاوا وارد شده بودند. 

متون سلطنتي «يوويگوي» نيز مجموعه‌اي از اسناد دربار «جوسيون» و حاوي تصاوير و نوشته‌هايي در ارتباط با مراسم ازدواج، کفن و دفن، جشن، استقبال از نمايندگان كشورهاي ديگر و فعاليت‌هاي فرهنگي درون دربار است.

5 جلد كتابي كه در معرض ديد رسانه ها قرار گرفتند، شامل يكي از قديمي ترين آثار اين مجموعه مربوط به سال 1630 مي شد. اين در حالي‌ست كه 3 عنوان از اين 5 عنوان به صورت نسخه كپي به كره ارايه شده و نسخه اصل آن‌ها همچنان در فرانسه باقي مانده است. اين كتاب ها با روكش ابريشمي در موزه كره به نمايش درآمدند. روكش ابريشمي اين كتاب‌ها كه از سوي پادشاه مورد استفاده قرار مي‌گرفتند، در قرن 17 تا 19 يك بار عوض شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها