چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
تازه‌هاي دكتر شيخ در بازار كتاب

عضو هيات علمي دانشكده تربيت‌ بدني و علوم ورزشي دانشگاه تهران از انتشار سه كتاب جديد در ماه‌هاي نخست سال جاري و همچنين يك اثر در حوزه بيماري اوتيسم تا پايان سال خبر داد.\

 دكتر محمد شيخ در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب‌هاي «رشد و تكامل حركتي از تولد تا پنج سالگي» و «رشد و تكامل كاربردي» كه در ماه‌هاي نخست سال جاري به ترتيب از نشر‌ علم ‌و حركت و نشر بامداد كتاب منتشر شدند، به موضوع رشد و تكامل حركتي به صورت مرجع و تخصصي مي‌پردازند.

وي افزود: همچنين «صد و يك آزمون سنجش و اندازه‌گيري» عنوان اثري است كه از سوي انتشارات عصر انتظار(تربيت‌بدني و علوم ورزشي حتمي) در دست چاپ قرار دارد و در ماه‌هاي آينده شاهد عرضه آن به بازار نشر خواهيم بود.

استاد دانشكده تربيت‌بدني دانشگاه تهران عنوان كرد: اثري كه ‌اكنون در دست ترجمه دارم، كتاب سال 2005 آمريكا محسوب مي‌شود و از سوي نشر «روگريچ» منتشر شده است. اين اثر به ارايه راه كارهايي براي درمان يا پيشگيري از بيماري اوتيسم به وسيله ورزش و تمرينات رشد حركتي مي‌پردازد كه در آن شخص بيمار نسبت به تعاملات فردي و اجتماعي بيگانه مي‌شود و حتي در موارد پيشرفته، شخص توان انجام فعاليت‌هاي روزانه و امور شخصي خود را از دست مي‌دهد. اين كتاب از سوي نشر دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تهران منتشر خواهد شد.

شيخ در پايان تاكيد كرد: اين بيماري در كشورمان ناشناخته است و منابعي نيز ندارد. به همين دليل، نسخه اصلي كتاب مذكور را از كشور آمريكا به ايران آوردم تا ترجمه كنم و در اختيار متخصصان اين حوزه قرار دهم. اميدوارم با انتشار و مطالعه اين كتاب از سوي متخصصان رشد حركتي و پزشكان مرتبط با اين حوزه، بتوانيم بيماران مبتلا به اوتيسم را شناسايي كنيم و اقدامات درماني و فعاليت‌هاي پيشگيرانه را انجام دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط