یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
سومين دوره جشن كتاب سال آغاز به كار كرد

سومين دوره جشن كتاب سال سينما با هدف گرامیداشت کوشش‌های عرصه فرهنگ مکتوب سینمای ایران، ‌جریان‌سازی در تالیف، ترجمه، عرضه در ادبیات مکتوب سینمایی و‌ قدرشناسی سینمای ایران از پدیدآورندگان این عرصه برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي خانه سينما، (31 خرداد) آخرین مهلت تکمیل مدارك و ارسال 3 نسخه از کتاب به دبیرخانه اعلام شده است. 

نامزدهای جایزه کتاب سال سینمای ایران 20مهر معرفي مي‌شوند. 10آبان، زمان برگزاری آیین جشن کتاب سال سینمای ایران و اعلام برندگان و اعطای جوایز تعيين شده است.

تمام کتاب‌های شركت كننده سینمایی بايد از آذر 1387 تا پایان خرداد 1390 برای نخستین بار چاپ و منتشر شده باشند. منظور از کتاب، نوشتار منتشر شده مجلدی است که دارای شابک باشد. 

هر ناشر، مولف و یا مترجم می‌تواند با تکمیل فرم شرکت و ارسال 3 نسخه از کتاب خود به دبیرخانه جشن، مستقر در کتابخانه خانه سینما در این جشن شرکت کند. 

یک گروه هفت نفره داوری متشکل از نویسندگان،‌ مولفان و صاحب‌نظران این عرصه به ریاست گلی امامی مجموعه آثار رسیده را بررسی و ارزیابی می‌کنند.  

جایزه بهترین تالیف، تندیس قلم سینمای ایران و هفت سکه بهار آزادی و جایزه بهترین ترجمه، تندیس قلم سینمای ایران و هفت سکه بهار آزادی است. خانه سینما از هر عنوان برگزیده 200 نسخه خریداری و به سینماگران اهدا خواهد کرد. 

دبیرخانه جایزه کتاب سال سینمای ایران برای قدردانی از همت کوشندگان عرصه مکتوب سینمای ایران،‌ جایزه دستاورد فعالیت‌های علمی خود را به یک نفر از مولفان،‌ مترجمان و پژوهشگران تقدیم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها