دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
راهكارهاي افزايش مهارت‌هاي دانش‌آموزان

مسوول اداري انتشارات هنر آبي، متعلق به سازمان بهزيستي، از انتشار كتاب «مهارت‌هاي زندگي» خبر داد و گفت: اين اثر ويژه دانش‌آموزان پايه اول راهنمايي است و مطالعه آن، زمينه‌هاي افزايش توانايي‌ها و مهارت‌هاي لازم در زندگي را فراهم مي‌كند.\

فاطمه حسين‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان انتظار دارند در هر دوره از دوران رشد، مهارت‌هاي ويژه آن دوره را از طريق خانواده، مدرسه يا رسانه‌ها فرابگيرند تا در رويارويي با موقعيت‌هاي پرالتهاب و پرتنش، قرباني پيامدهاي نامطلوب نشوند و از آن دوران به سلامت بگذرند. كتاب «مهارت‌هاي زندگي» با اين هدف در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد تا بتوانند مسير صحيح زندگي را انتخاب كنند.

وي ادامه داد: كتاب «مهارت‌هاي زندگي» از پانزده فصل تشكيل شده است. مخاطب در فصل نخست با معني مهارت و مهارت‌هاي زندگي آشنا مي‌شود و مي‌آموزد كه براي يك زندگي شاد و سالم به چه مهارت‌هايي نياز دارد. در فصل دوم، قوانين كلاس مهارت‌هاي زندگي ارايه شده‌اند. آشنايي با اين قوانين به دانش‌آموزان كمك مي‌كند تا در طول سال تحصيلي، يك كلاس خوب، راحت و صميمي را تجربه كنند، كلاسي كه در آن بهتر زندگي كردن را ياد بگيرند.

مسوول اداري انتشارات هنر آبي يادآور شد: مخاطب در فصل‌هاي سوم، چهارم و پنجم با ويژگي‌ها، توانايي‌ها و استعدادهاي خودش آشنا مي‌شود. اين شناخت باعث مي‌شود تا مخاطب به ارزش خود پي‌ببرد، براي خويش احترام قايل شود و همچنين در هر موقعيتي، متناسب با توانايي‌ها و ضعف‌هاي خود تصميم بگيرد و برنامه‌ريزي كند. دانش‌آموزان از اين راه مي‌توانند ضعف‌هاي خود را به توانمندي تبديل و استعدادهاي نهفته خود را شكوفا كنند.

حسين‌زاده افزود: در فصل‌هاي ششم، هفتم، هشتم و نهم كتاب درباره اهميت ارتباط، سخن گفته شده است. در اين فصول، دانش‌آموزان مي‌آموزند كه چگونه ارتباط صحيح برقرار كنند و منظور يكديگر را بهتر متوجه شوند. همچنين در اين فصل‌ها درباره موانع و پل‌هاي ارتباطي نكاتي ارايه شده‌اند كه مخاطب با رعايت آنها مي‌تواند ارتباط خود را با ديگران بهبود بخشد. 

وي بيان داشت: مولف در فصل‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم، مهارت‌ بسيار اساسي و مهم تصميم‌گيري، مراحل آن و پيامدهاي تصميم گيري را بيان و در فصل‌هاي پاياني نيز مطالبي را مطرح مي‌كند كه با مطالعه آنها سلامت دانش‌آموزان، خانواده، مدرسه و جامعه تضمين مي‌شود.

چاپ نخست كتاب «مهارت‌هاي زندگي» اثر عاطفه غياث‌فخري در شمارگان 7000 نسخه، 104صفحه و بهاي 14 هزار ريال از سوي انتشارات هنر آبي منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط