رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره اين دوره آموزشي گفت: تنها 30 نفر ميتوانند در اين دوره ثبتنام و از خدمات آموزشي 64 ساعته در حوزههاي مختلف صنعت نشر بهرهمند شوند.
فتحالله فروغي افزود: اين اقدام با هدف ترغيب و تشويق فعالان حوزه نشر به حضور در دورهها و كارگاههاي آموزشي و نيز تقويت فرهنگ آموزش حين كار پيشبيني شده است.
وي با اشاره به محتواي اين دوره آموزشي گفت: شركتكنندگان در اين دوره با موضوعاتي مانند توليد فني، فرهنگي، چاپي، پيشينه نشر و مديريت فروش و فروش اينترنتي كتاب آشنا ميشوند.
فروغي تصريح كرد: كارآموزان پيش از هر چيز درباره پيشينه نشر مطالبي را ميآموزند و پس از آن درباره كليات نشر، مقررات نشر و برنامهريزي و مديريت، مباحثي را فرا ميگيرند.
رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران از فروش اينترنتي و توليد كتاب الكترونيك به عنوان ديگر مباحث اين دوره نام برد و يادآور شد: يكي از مباحث مغفول حوزه كتاب، فروش اينترنتي است كه در اين بخش توضيحاتي درباره فوايد و اثرات مثبت آن ارايه خواهد شد.
به گفته فروغي، موضوعات ديگري مانند قوانين و مقررات اداري (قانون كار)، توليد چاپي، انبارداري، توزيع و فروش، روابط عمومي در نشر، قراردادها، اهميت و ضرورت آنها نيز در اين بخش گنجانده شده است.
وي خاطرنشان كرد: بيست و چهارمين دوره آموزش كوتاه مدت نشر، سوم خرداد ماه امسال در محل اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران آغاز ميشود.
یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
نظر شما