یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
تعاريف و نشانه‌هاي فتنه از نگاه امام خميني(ره)

كتاب «فتنه از نگاه امام خميني(ره)» پژوهشي موضوعي درباره «فتنه» بر اساس مضامين صحيفه امام راحل است. اين اثر مي‌كوشد با ارايه نشانه‌هاي فتنه و نحوه مقابله با آن، زمينه‌هاي ايجاد بستري براي وفاق مسلمين را عنوان كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بهروز رحماني، تدوينگر اين اثر در مقدمه كتاب عنوان مي‌كند كه واكاوي و بررسي اصول دشمن‌شناسي از مولفه‌هاي اصلي و بنيادين امنيت ملي و ضامن حفظ امنيت، همگرايي و ثبات در حوزه ملي و بين‌المللي است. 

به اعتقاد وي، در دنياي كنوني با توجه به پيشرفت در حوزه‌هاي مختلف و توسعه شبكه‌هاي اطلاع‌رساني، شيوه شناخت دشمن يكي از مشكلات عصر حاضر به شمار مي‌آيد.

همچنان كه مي‌دانيم، امروزه دشمنان با استفاده از ابزارهاي پيشرفته و به‌كارگيري انواع روش‌هاي جنگ رواني، خود را از نگاه مردم و جامعه هدف مخفي مي‌كنند و در لباس دوست ضربه‌ مي‌زنند.

به اعتقاد نويسنده اين كتاب، انقلاب اسلامي به عنوان يك انديشه و مدل سياسي نوين، ضربه سنگيني بر استيلاي جهان غرب وارد كرد. نظام سلطه در يك دهه تمامي اشكال براندازي سخت از جمله شورش، كودتا و جنگ رواني را عليه انقلاب تجربه كرد، اما ايستادگي و مقاومت ملت ايران تحت رهبري امام راحل قدرت‌هاي مستكبر را بر اين واقعيت رهنمون ساخت كه استفاده از گزينه سخت و نظامي نمي‌تواند در برابر ايمان و اعتقاد مردم ايران كار آمد باشد، از اين رو آنها مقابله‌اي پيچيده‌تر از پيش را آغاز كردند.

همچنان كه مضامين اين كتاب نيز يادآور مي‌شود، مهمترين مساله‌اي كه در زمان فتنه افراد جامعه را از افتادن در ورطه هلاكت حفظ مي‌كند و در مسير حق استوار مي‌دارد، شناخت حق است و براي شناخت حق ابتدا بايد ملاك حق را شناخت.

از اين رو اين مطالب اين كتاب با گردآوري سخنان امام خميني(ره) درباره فتنه‌گران، توطئه‌گران داخلي و خارجي، تذكر به فريب‌خوردگان از مجموعه «صحيفه امام خميني(ره)» و «وصيت‌نامه سياسي ـ الهي» ايشان بر اساس سير تاريخي استخراج شده‌اند. 

نخستين چاپ كتاب «فتنه از نگاه امام خميني(ره)» با گردآوري و تدوين بهروز رحماني از سوي انتشارات آرون در شمارگان 5000 نسخه، قطع پالتويي، 124 صفحه و بهاي 20000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط