یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
حمایت از مجموعه آثار «کریستوف مارتین ویلاند» برای سه سال دیگر

جامعه دانشمندان آلمانی همچون گذشته از مجموعه آثار تاریخی – انتقادی «کریستوف مارتین ویلاند» شاعر و مترجم مشهور عصر روشنگری حمایت می‌کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طبق اعلام دانشگاه «ینا» مجموعه آثار این ادیب شهیر قرن 18 و 19 برای یک دوره سه ساله دیگر با صرف بودجه‌ای در حدود یک میلیون یورو مورد حمایت قرار خواهد گرفت.به این ترتیب از نخستین چاپ کامل و دارای تفسیر از آثار «ویلاند» که از برجسته ترین نمایندگان عصر روشنگری و از پیشروهای وایمار کلاسیک بود، پشتیبانی خواهد شد. 

هدف از این اقدام آن است که کلیات «ویلاند» تا سال 2019 در 36 جلد عرضه شود. تا کنون هفت جلد از این 36 جلد منتشر شده است.چاپ جدید مجموعه آثار «ویلاند» با همکاری انتشارات «دگرویتر» ، شرکت خصوصی «پاگینا» ، بنیاد هامبورگی حمایت از علم و فرهنگ و آرشیو «ویلاند» و با کمک دانشمندان زبان های آلمانی ، انگلیسی ، لاتین و موسیقیدانان در دست بررسی و انتشار است. 

«کریستوف مارتین ویلاند» در 5 سپتامبر 1733 در «اوبر هولتزهایم» در «لاوپهایم» متولد شد و 20 ژانویه 1813 در وایمار درگذشت.او از مهمترین نویسندگان عصر روشنگری در حوزه آلمانی زبان بود و در کنار «یوهان گوتفرید هردر» ، «یوهان ولفگانگ گوته» و «فریدریش شیلر» از قدیمی ترین ستارگان چهار گانه کلاسیک وایمار به شمار می رفت.از جمله آثار او می توان به «طبیعت اشیاء» 1752 ، «بهار» 1752، «داستان ها» 1752 ، «نامه های یک دوست مرده و از دست رفته» 1753، «خاطرات دوست من» 1754، «لیدی یوهانا گری» 1758، «آینه طلایی یا پادشاه ششیان» 1772، «یک قصه زمستانی» 1776، «عشق برای عشق» 1776، «نامه‌هایی به شاعری جوان» 1782 تا 1784 ، «مناندر و گلیسریون . یک رمان عاشقانه در قالب نامه‌ها» 1804 اشاره کرد. «ویلاند» همچنین در طول دوران فعالیت ادبی خود آثاری از «مارکوس تولیوس سیسرو» خطیب، سیاست مدار و نویسنده رومی، «هوراس» از شاعران سرشناس رومی ، ویلیام شکسپیر و «لوکیان فون ساموساتا» یکی از مشهورترین هزل نویسان یونانی زبان را ترجمه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها