دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
شبی که در جست‌وجوی ماه بودیم

کتاب «شبی که در جست‌وجوی ماه بودیم» نوشته سِودِ طوبی اُکجو با تصویرگری رومیسا آبیش است که با ترجمه لیلا جلیلی از سوی انتشارات برکه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب داستان دلپذیر یک سفر است؛ یعنی شبی که ماه از آسمان غیب شد! همه بچه‌ها و حیوانات برای اینکه به دنبال ماه بگردند، سفری را در جنگل شروع کردند.
 
این اثر که به هماهنگی عناصر طبیعت می‌پردازد، به ما یادآوری می‌کند که حیوانات و انسان‌ها جزئی از یک کل هستند. وقتی در هر گوشه‌ای از جنگل به دنبال ماه می‌گردند و در لحظاتی که ناامید می‌شوند، دختر کوچولوی مبتلا به سندروم داون به گروه، شادی و امید می‌بخشد. وقتی هم که پسر کوچولو خسته می‌شود، مادر آهو او را به پشت می‌گیرد. کرم‌های شب‌تاب هم شب را روشن و نورانی می‌کنند.
 
«شبی که در جست‌وجوی ماه بودیم» بر اساس اصول آموزش فراگیر نوشته شده است. داستان با پایانی طنز، فرزندان‌مان را به جست‌وجوی ماه در جنگلی مرموز دعوت می‌کند. این کتاب برای گروه سنی «ب» یا «نوخوان» یعنی کودکان بالاتر از ۷ سال نوشته شده است.
 
در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
به کندوی زنبورهای عسل رسیدند.
اما خبر نداشتند که زنبورها هم جای ماه را نمی‌دانند.
حتی بزغاله‌ها هم غیب شده بودند.
خیلی وقت بود که کسی آن‌ها را ندیده بود.
زنبور ملکه گفت: «این کارها زیر سرِ بزغاله‌ها است. هر وقت از آن‌ها خبری نیست، اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد.»
 
انتشارات برکه کتاب «شبی که در جست‌وجوی ماه بودیم» به قلم سِودِ طوبی اُکجو با تصویرگری رومیسا آبیش را با ترجمه لیلا جلیلی با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها