سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
برنامه‌های جسورانه شی جینپینگ برای توسعه سیاسی و اقتصادی در «رؤیای چینی»

کتاب «رؤیای چینی» مشتمل بر 85 مقاله و سخنرانی‌ شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین را با ترجمه محمدرضا نوروزپور دربرگیرنده دیدگاه‌ها و نظرات رهبر قدرتمند چین، شی جینپینگ است که چندی پیش برای سومین دوره به رهبری حزب و ریاست جمهوری چین انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات فرهنگ مانا کتاب «رؤیای چینی» مشتمل بر 85 مقاله و سخنرانی‌ شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین را با ترجمه محمدرضا نوروزپور منتشر کرد. 

این کتاب دربرگیرنده دیدگاه‌ها و نظرات رهبر قدرتمند چین، شی جینپینگ است که چندی پیش برای سومین دوره به رهبری حزب و ریاست جمهوری چین انتخاب شد. برنامه‌های جسورانه شی برای توسعه سیاسی و اقتصادی کشورش به «رؤیای چینی» شهرت یافته است که نام کتاب هم از این عنوان گرفته شده است.

سخنرانی‌های شی هم‌زمان مملو از عواطف و احساسات انسانی و اصطلاحات خشک و جدی اقتصادی و سیاسی است. طیف وسیعی از موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی، فلسفی، سیاسی، نظامی و اقتصادی در خلال این کتاب مورد توجه و بحث قرار گرفته‌اند. از دریچه این کتاب می‌توان به سبک و سیاق مخاطب قرار دادن رهبران جهان توسط رئیس‌جمهور چین و نحوه برخورد و تعامل و تخاطب او با کشورها و مردم مختلف جهان پی برد.

دکتر محمدرضا نوروزپور، مترجم کتاب نیز در مقدمه‌ای که خود بر این کتاب نوشته به این موضوع توجه کرده که در پشت جلد چند سطر از آن آمده است: «فارغ از اینکه چین را دوست داشته باشیم یا نه؛ غرب‌گرا باشیم یا شرق گرا؛ چین یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر زمانه ما است. امروز داشتن رابطه راهبردی با چین، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است حتی دشمنان راهبردی چین مانند آمریکا نیز از این ضرورت غافل نبوده‌اند. برای تحقق این رویکرد و دست‌یابی به یک مشارکت راهبردی جامع با سودمندی متقابل، نیازمند نگاهی نو به چین هستیم. باید چین را از نو بخوانیم و بشناسیم. امیدوارم این تلاش که به همت انتشارات گونیا فراهم آمده، قادر باشد اندکی ما را در شناخت بهتر چین و حرکت علمی و عملی به سمت یک مشارکت جامع راهبردی با سودمندی متقابل با چین رهنمون سازد.»

انتشارات فرهنگ مانا کتاب «رؤیای چینی» مشتمل بر 85 مقاله و سخنرانی‌ شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین را با ترجمه محمدرضا نوروزپور در 636 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 400 هزار تومان منتشر کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها