دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
«معلم مدرسه» به بازار کتاب آمد

«معلم مدرسه» نوشته ارسلان رسولی عمارلویی، خاطرات یک معلم ایرانی را در قالب داستان شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رسولی عمارلویی در مقدمه کتاب به بررسی وضع آموزش و پرورش کشور پرداخته و تاکید کرده است: «دانشجو درس نمی‌خواند، چون به راحتی می‌تواند مدرک زیرپله‌ای خود را به هر مبلغ که بخواهد تهیه کند وبا همین مدرک وارد شبکه کاری دولت نیز بشود. برای همین است که در هر جامعه این چنینی خلأ حضور شخصیت‌های علمی، متخصص و کار آمد در کشور و بدنه دولت احساس می‌شود. معلم آن حرمت گذشته را ندارد و نمی‌تواند با اقتدار سر کلاس حاضر شود؛ چرا که هم سختی معیشت انگیزه را از وی گرفته است و هم دانش‌آموز دیگر شاگرد حرمت‌دار گذشته نیست که دلش به درس معلم و کتاب باشد تا بتواند مدرک‌اش را با تلاش بیشتر از مسیر رسمی و قانونی بگیرد. انتظار می‌رود دولت و حاکمیت برای شکوفایی آموزش و پرورش و انتقال آن به نسل جوان و آینده کشور تدبیری بیندیشد.»

کتاب «معلم مدرسه» که اخیرا توسط انتشارات سلسله قم به بازار آمده، خاطرات معلمی را در دو فصل قبل و بعد از انقلاب به گونه‌ای روایت می‌کند که زندگی پراسترس معلم در درس و مشق دانش‌آموزان بی‌تأثیر نیست.
 
از نویسنده «معلم مدرسه» پیش از این کتاب‌های «سقوط ۵۷»، «دانش‌آموز تنبل»، «قیام»، «قصه‌های عمو»، «مناجات سرگالش»، «بازگشت از قیامت» و «معلم مدرسه» منتشر شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها