شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
فرهنگستان هنر ۱۱ عنوان کتاب جدید عرضه می‌کند

انتشارات فرهنگستان هنر (متن)، یازده عنوان کتاب با عناوین «تاریخچه عکاسی و عکاسی خیابانی»، «هنر مانوی»، «حسین طاهرزاده بهزاد»، «حکمت و آداب معنوی در هنر اسلامی»، «هنر هوش مصنوعی»، «اندیشیدن با هنر؛ بازاندیشی انتقادی در فرهنگ امروز ایران»، «مسجد سنجیده قزوین»، «نزهة الارواح بتطریب الاشباح؛ مجموعه تصانیفی از عهد تیموری و صفوی»، «جوهره مکان»، «نقاشی چینی» و «هنرهای اسلامی، ادبیات موسیقی نمایش تجسمی» عرضه کرده است.

به‌‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات فرهنگستان هنر (متن)، ۱۱ عنوان کتاب جدید با عنوان‌های «تاریخچه عکاسی و عکاسی خیابانی»، «هنر مانوی»، «حسین طاهرزاده بهزاد»، «حکمت و آداب معنوی در هنر اسلامی»، «هنر هوش مصنوعی»، «اندیشیدن با هنر؛ بازاندیشی انتقادی در فرهنگ امروز ایران»، «مسجد سنجیده قزوین»، «نزهة الارواح بتطریب الاشباح؛ مجموعه تصانیفی از عهد تیموری و صفوی»، «جوهره مکان»، «نقاشی چینی» و «هنرهای اسلامی، ادبیات موسیقی نمایش تجسمی» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ عرضه کرده است.

کتاب «تاریخچه عکاسی و عکاسی خیابانی» نوشته بومونت نیوهال، هلموت اریش، رابرت گرنسهایم، نائومی روزنبلوم، اندی گراندبرگ و نائومی بلومبرگ است که به دست مسعود ابراهیمی مقدم ترجمه شده است. این عنوان سومین جلد از مجموعه هنر در دانشنامه بریتانیکا است.

کتاب «هنر مانوی» درباره هنر مانوی در برلین و آثار آن است. این کتاب از سوزانا گولاچی و ترجمه سونیا میرزایی است.

کتاب «حسین طاهرزاده بهزاد» درباره این طراح فرش و نقاش معاصر ایرانی است و به آثار و زندگی‌نامه وی می‌پردازد و به‌قلم علی‌اصغر میرزایی‌مهر نوشته شده است.

کتاب «حکمت و آداب معنوی در هنر اسلامی» به حکمت ‌و آداب در هنر اسلامی و تجلی آن بر ترقی هنر انقلاب پرداخته که نویسنده آن محمدعلی رجبی دوانی است.

کتاب «هنر هوش مصنوعی» از یونس سخاوت، درباره بحث داغ امروز جامعه یعنی هوش مصنوعی و تأثیر آن بر هنر پرداخته که جزو معدود کتاب‌ها در این حوزه است.

کتاب «اندیشیدن با هنر؛ بازاندیشی انتقادی در فرهنگ امروز ایران» از نعمت‌الله فاضلی طبق گفته ناشر از کتاب‌های مهم  نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ است.

کتاب «مسجد سنجیده قزوین» نوشته لیلا قاسمی به زیرو‌بم معماری این بنا می‌پردازد.

کتاب «نزهة الارواح بتطریب الاشباح؛ مجموعه تصانیفی از عهد تیموری و صفوی» تصنیف‌هایی از یعقوب‌بن‌محمدالحنفی در دوره تیموری و صفوی است که به کوشش بهروز امینی در این کتاب گرداوری شده.

کتاب «جوهره مکان» اثری پژوهشی در باب معماری در اصفهان است که به‌قلم محمدرضا قانعی و سهند منشی نگاشته شده.

کتاب «نقاشی چینی» از لین تسه به این هنر می‌پردازد که چگونه روح طبیعت را از دل آن استخراج کرده و به روی بوم نقاشی پیاده کنیم. این کتاب به دست نسرین دستان ترجمه شده است.

کتاب «هنرهای اسلامی؛ ادبیات، موسیقی، نمایش، تجسمی» مجموعه مقالاتی گرداوری‌شده در این حوزه از آنه ماری شیمل، آمنون شیلوه، یاکوب ام. لانداو و الک گرابار است که به‌همت ولی‌الله کاووسی به زبان فارسی ترجمه شده است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها