چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
خانه‌های خلاق» در زنجان ایجاد می‌شود

استاندار زنجان، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از ایجاد خانه‌های خلاق در استان خبر داد و گفت: «خانه خلاق» باید با کتابخانه‌های مرتبط باشند علاوه‌براین نباید صرفا اتاقی رنگ و لعاب‌دار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان سه شنبه(10 بهمن‌ماه) با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان برگزار شد. 

افشارچی در این جلسه با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌ها صرفا کارکرد امانت‌دهی کتاب ندارند بلکه این ظرفیت را دارند که تبدیل به فرهنگسرا یا مرکز فرهنگی تبدیل شوند. شهرداری‌ها با ورود در این حوزه می‌توانند مشکلات حوزه فرهنگی را مرتفع کنند. کتابخانه‌ها می‌توانند بازوی شهرداری‌ها برای انجام امور فرهنگی در محلات باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی پارک علم و فناوری برای ایجاد «خانه خلاق» در استان گفت: «خانه خلاق» باید با کتابخانه‌های مرتبط باشند علاوه‌براین نباید صرفا اتاقی رنگ و لعاب‌دار باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت کودکی، برای پرورش خلاقیت، افزود: آنچه مسلم است جامعه هدف باید از سنین کم با مفهوم خلاقیت آشنا شوند و یاد بگیرند که همه چیز در خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه آنچه اهمیت دارد، ذهن خلاق و ایده‌پرداز است. برای داشتن نسلی با ذهن خلاق، قطعاً باید ذهن مربیان، ذهنی فعال و آماده باشد، چراکه می‌توانند در ذهن فرزندان این آب و خاک، چالش‌های مثبت و متفاوت ایجاد کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتاپی بر لزوم تقویت چنین برنامه‌هایی تاکید کرد و افزود: برای غنی‌تر کردن ایده‌ها باید به دنبال ایجاد بانک ایده بود.

افشارچی به جایگاه دانش در امر تولید ثروت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استان زنجان نمونه‌های موفقی از شرکت‌های استارتاپی وجود دارد که بر پایه دانش به تولید ثروت اقدام می‌کنند و این نمونه‌ها نشان می‌دهد که زمینه و استعدادهای مناسبی در این خصوص در استان وجود دارد.

به گزارش ایبنا؛ در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از خدمات نوین نهاد کتابخانه‌های عمومی، مشکلات برخی از کتابخانه‌ها نیز بررسی شد. درحال حاضر ۹۹ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها