یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نیاز امروز کودکان ما آرامش است

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و‌ نوجوان گفت: شادی، آرامش و‌ امید نیاز امروز کودکان ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و‌ نوجوان، در کارگروه آموزشی «چه کتابی این روزها برای بچه‌ها بنویسیم؟» که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: بچه‌ها در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی و بیماری کرونا جامعه و‌ مردم را درگیر کرده، بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند.

وی افزود: باید راه لذت‌بردن از زندگی و داشته‌های موجود را در این عصر به کودکان خود بیاموزیم و در شرایط کنونی یکی از مسائلی که باید نوشته شود و‌ مد نظر نویسندگان ادبیات کودک قرار گیرد، پدیده طلاق است؛ چنانکه در حال حاضر طبق آمار موجود تعداد ازدواج‌ها پایین آمده و‌ تعداد طلاق‌ها افزایش یافته است و این وضعیت خوبی نیست.

رحماندوست، مطالعه را موضوع دیگری عنوان کرد که باید نویسندگان درباره آن قلم‌فرسایی کنند و بیان کرد: زندگی در مسیر صرفه‌جویی و‌ هوش اجتماعی از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که باید نویسندگان به آن بپردازند.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استادان ادبیات کودک و‌ نوجوان استفاده شود، گفت: برای بالابردن مهارت و‌ دانش کودکان و‌ نوجوانان و‌ شکوفایی ادبیات کودک و‌ نوجوان باید از اندوخته‌های بزرگان این حوزه نهایت استفاده را کرد تا بستر رشد و‌ تعالی ادبیات کودک و‌ نوجوان فراهم شود.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از توانمندی و‌ قابلیت‌های اساتید ادبیات کودک و‌ نوجوان افقی روشن به این حوزه می‌گشاید.

یادآوری می‌شود، کارگاه آموزشی یک‌روزه «این روزها برای بچه‌ها چه بنویسیم» از سری برنامه‌های هفته کتاب با حضور نویسندگان حوزه ادبیات کودک و‌ نوجوان و همچنین ارتباط تصویری مصطفی رحماندوست نویسنده برجسته ادبیات کودک و‌ نوجوان کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها