شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
توجه به بافت تاریخی در ساخت کتابخانه مرکزی یزد شایسته تقدیر است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و تغییر در ساختار کتابخانه مرکزی این شهر، گفت: توجه به بافت تاریخی در ساخت کتابخانه مرکزی یزد نشان از توجه ویژه به میراث فرهنگی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در سخنانی با اشاره به طولانی شدن تکمیل این پروژه، گفت: متاسفانه کارهای عمرانی برخی مواقع با موانعی روبرو شده و طولانی می‌شود که این طولانی شدن به شیرینی کار لطمه می‌زند.

وی افزود: کتابخانه جز مهمترین کارهایی است که در بخش فرهنگی دولت در دستور کار است و در استان یزد به عنوان مهمترین مراکز فرهنگی ایران و پایتخت کتاب ایران در سال 98 پیگیری شده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اینکه چنین استان و شهری، کتابخانه مرکزی بزرگ قابل قبولی نداشته باشد، جزء یکی از خسارت‌هایی است که وجود داشته اما بحمدالله این پروژه تکمیل شده است.

جهانگیری با اشاره به ربع قرن برای تکمیل کتابخانه مرکزی یزد بیان کرد: 25 سال خیلی دوره طولانی است در حالی که جزو افتخارات ما این است که برخی از پروژه‌های بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد را در دوره کوتاه انجام داده و تکمیل می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که ساخت کتابخانه مرکزی به آن برخورد کرده بود، شامل تعارض با مسائل میراث تاریخی شهر یزد بوده که به‌خوبی مدیریت شده است که نشان از توجه به ثبت بافت تاریخی و اهمیت توجه به این میراث عظیم است.


معاون اول رئیس جمهور گفت: یزد نگینی بسیار ارزشمند است و تنها شهر ثبت جهانی ایران است که زندگی در آن جریان دارد و همه دنیا بر روی آن تمرکز دارند که ببیند چطور از آن نگهداری می‌کنیم و تغییر در ساختار این کتابخانه نشان داد که ما توجه ویژه این به این میراث جهانی داریم.

جهانگیری بیان کرد: معماری این شهر نشانگر قناعت، سختکوشی و ویژگی‌های منحصر به فرد یزد است و کار بسیار خوبی انجام شد که ارتفاع ساختمان کتابخانه مرکزی آن کم شد.

وی ادامه داد: برای یزد یک کتابخانه بسیار لازم بوده زیرا اهمیت کتاب در فرهنگ ما بسیار منحصر به فرد است زیرا کتاب معجزه دین ماست و فضای مجازی با همه وسعتش هرگز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم این کتابخانه بتواند در ارتقا سطح فرهنگی کمک کند و با کتابخانه‌های مهم و معتبر دنیا ارتباط برقرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط