دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا مقوله باارزشی است

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا مقوله باارزشی است، گفت: برپایی غرفه مجازی «روشنای خاطره‌ها» تلاشی ملی در راستای آشنایی جامعه به‌خصوص جوانان، با دوران دفاع مقدس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در مراسم رونمایی این غرفه مجازی که با حضور رئیس و کارکنان حوزه هنری استان و خانواده شهید بایرامعلی ورمزیاری در منزل این شهید در شهرستان سلماس برگزار شد، «تابلوی یادبود روشنای خاطره‌ها» به دست مادر شهید ورمزیاری رونمایی شد.

احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام  خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال رویدادهای آن دوران به نسل امروزی جامعه مقوله با ارزش است.

وی گفت: غرفه مجازی «روشنای خاطره‌ها» تلاشی ملی در راستای آشنایی جامعه به خصوص جوانان، با دوران دفاع مقدس و همچنین جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

هوشمند قره‌باغ افزود: امروزه ارائه مطالب و موضوع‌های مربوط به دوران دفاع مقدس در قالب کتاب و خاطره نمی‌تواند جامعه کنونی را با رویدادها و سایر آن دوران به خوبی آشنا سازد.

این مسئول بیان کرد: در این راستا فعالیت بخش‌های دیگر هنری از جمله «سینما» بایستی بیش از پیش باشد و تولیدات با ارزشی را در سطح بین المللی  همانند سایر کشورها داشته باشند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: «روشنای خاطره ها» غرفه مجازی کتابهای دفاع مقدس با بیش از هزار عنوان کتاب از رویدادها و خاطرات رزمندگان اسلام از آن دوران می‌باشد که به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور لغایت ۱۷ مهرماه سال جاری برپا شده و فرصت خوبی برای علاقه مندان به مطالعه آثار مربوط به دوران دفاع مقدس را مهیا کرده است.

در ادامه این مراسم مادر و برادر شهید «بایرامعلی ورمزیاری» طی سخنانی ضمن بیان خاطراتی از زندگی و سیره آن شهید والا مقام، از تلاش‌ها و برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌غربی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و حراست از نام و یاد شهدا تقدیر و تشکر کردند.

بایرامعلی ورمزیاری، برادر شهید «عبدالله ورمزیاری» متولد سال ۱۳۴۲ شمسی در سلماس و یکی از فرماندهان گردان های لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی «سردار شهید مهدی باکری» بود که طی عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ شمسی در جزایر مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش بعد از ۱۲ سال کشف و به آغوش خانواده‌اش در شهرستان سلماس بازگشت و در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها