دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
مسابقه کتابخوانی «آن بیست و سه نفر» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «آن بیست و سه نفر» در زنجان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور خبر داد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان افتخار میهن اسلامی هستند و بازگشت آنها نماد خودباوری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش و ثبات قدم و مداومت در مسیر نیل به آرمان‌های انقلاب و حقانیت در نبرد با دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه گروهی از آزادگان با عنوان « آن بیست و سه نفر» به علت سن کمشان در دوران اسارت شرایط خاصی داشتند، گفت: از همین رو کتاب « آن بیست و سه نفر» با محوریت اسارت و آزادی این رزمندگان نوجوان نوشته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در همین راستا به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آن بیست سه نفر» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی گفت: شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های آزاد بوده و به صورت آنلاین از طریق سامانه مسابقات کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir  برگزار می‌شود.

نیک‌خش ادامه داد: زمان ثبت نام و شرکت در این مسابقه از ۲۶ مرداد همزمان با ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی آغاز شده و به مدت ۶ مهرماه، برابر با چهلمین  سالگرد هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت و در پایان به ۳۰ نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

یادآوری می‌شود، کتاب «آن بیست و سه نفر» روایتی است از ۲۳ نوجوان رزمنده اسیر ایرانی که اکثراً از تیپ «ثارالله» کرمان بودند. این رزمندگان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات «بیت‌المقدس» به اسارت دشمن درآمدند. رژیم بعثی صدام پس از آگاهی از موضوع اسارت نوجوانان ایرانی و برای جبران شکست سنگین خود در خرمشهر، سعی می‌کند از این ماجرا سوءاستفاده و به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کند که دستور می‌دهد تا آن‌ها را از بقیه اسرا جدا کنند و به کاخ وی بیاورند.

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده یکی از این رزمندگان است که ماه‌های نخست اسارت را روایت می‌کند؛ این کتاب از سوی مقام معظم رهبری تقریظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها