دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
190 عنوان کتاب درباره دفاع مقدس در شهر آفتاب عرضه می‌شود

محمدحسین کریمی‌پور، مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از عرضه 190 عنوان کتاب پژوهشی، تاریخی و آموزشی در سی‌امین نمایشگاه کتاب خبر داد.

محمدحسین کریمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برنامه‌های بنیاد در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش عمومی نمایشگاه بین‌المللی کتاب با سه غرفه «صریر»، «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و «سازمان مدارک و اسناد دفاع مقدس» میزبان بازدیدکنندگان است علاوه براین نشر «صریر» در بخش کودک و نوجوان نیز غرفه دارد.    
 
مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: در غرفه صریر، 420 عنوان کتاب، شامل 250 عنوان کتاب منتشر شده در دو سال گذشته و 170 عنوان کتاب از محصولات ادوار گذشته بنیاد، عرضه خواهد شد. نشر بنیاد حفظ آثار با 190 عنوان در موضوعات پژوهشی، تاریخی و آموزشی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.  
 
کریمی‌پور درباره برنامه‌های غرقه «صریر» در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: در غرفه کودک و نوجوان علاوه بر ارائه و فروش بیش از 110 عنوان کتاب، سه برنامه شامل برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با عنوان «امیدان فردا»، مسابقه «دل‌نوشته‌» با موضوع شهدای شاخص دفاع مقدس از‌ جمله حاج ابراهیم همت و علی صیاد شیرازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تکمیل داستان‌های کوتاه به قلم نوجوانان بازدیدکننده از دیگر برنامه‌های جانبی غرفه صریر است. قصه‌گویی با موضوع دفاع‌مقدس در دو نوبت به میزبانی سرای اهل قلم کودک و نوجوان همچنین ارائه دو محصول جدید با موضوع «مدافعان حرم» در قالب بازی جورچین از دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.    
 
مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: از سوی سازمان مدارک و اسناد دفاع مقدس نیز با 65 عنوان کتاب پژوهشی در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سی‌امین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند؛ علاوه براین تعدادی از اسناد و مدارک  مربوط به دفاع مقدس در غرفه سازمان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها