سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
​ابراهیم ناعم درگذشت

ابراهیم ناعم، شاعر و قصیده‌سرای نام‌‌آشنای کشورمان صبح امروز درگذشت.

کاظم جیرودی، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تایید این خبر اظهار کرد: استاد ابراهیم ناعم، شاعر و قصیده‌سرای نام‌آشنای کشورمان و از دوستان نزدیک نیما یوشیج و رییس انجمن ادبی حکیم ناصرخسرو صبح امروز (15 فروردین‌ماه) به دلیل عارضه‌ی قلبی در بیمارستان مهر تهران جان‌ به جان‌آفرین تسلیم کرد.

ناعم در یک مهر 1300 در رشت زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت و تهران به پایان رساند و سپس در آموزشگاه تخصصی قضایی دانش‌آموخته شد. او بعداً کارمند اداره کل ثبت اسناد شد. از آن‌جا که پدر وی معروف به مرشد احمد گیلانی صوفی صافی بود و صافی تخلص می‌کرد، به او ابراهیم صافی نیز می‌گفتند. ناعم شاعری عارف‌پیشه و خلوت‌گزین بود و سعی می‌کرد از هیاهوهای سیاسی و اجتماعی دوری کند.

ناعم در جوانی در منطقه شمیرانات تهران زندگی می‌کرد و از نزدیکان نیما یوشیج بود. یوشیج در خاطرات خود از وی به این شکل یاد کرده است: «ناعم اشعار وصف الحالی را بسیار پرمغز و با حرارت می‌سراید و اشعار او آینهٔ زمان هستند.» در جای دیگری می‌نویسد: «دیشب منزل ناعم بودم. از روی عکس‌های دیوار که گورکی و علی و اشخاص مختلف را به دیوارها چسبانیده بود، فهمیدم که حواس جمع ندارد و دراین دنیا سرگردان است.»

«اهورانامه»، «مرد دریا»و «الا ای خواب‌ها» نام سه دیوان این شاعر کشورمان است.

خبرگزاری کتاب ایران درگذشت این شاعر کشورمان را به خانواده او و جامعه ادبی تسلیت می‌گوید.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهداد فره وهر ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    از درگذشت ایشان بسیار متاسف شدیم . ایشان عموی اینجانب و بزرگ خاندان بودند. هرچند از دیدار ایشان به دور بودیم. با احترام بهداد fr.behdad@gmail.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها