شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
بحث استحکام خانواده و ازدواج صحیح در کتاب‌های درسی گنجانده می‌شود

محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، گفت: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کانون خانواده، هم در کتاب‌های درسی و هم در برخی متون آموزشی، بحث استحکام خانواده و ازدواج صحیح را مطرح می‌کنیم.

حجت‌الاسلام دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: ما در حوزه کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی و فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم. برخی توزیع‌کنندگان این آثار به آنها به  عنوان کالای آموزشی نگاه می‌کنند و به همین دلیل نه تنها با محتوای آموزشی متناسب نیستند، بلکه استاندارهای آموزشی لازم را نیز ندارند.
 
ضرورت امکان دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های آموزشی
وی ادامه داد: ما در سال‌های اخیر آیین‌نامه ساماندهی مراکز و منابع آموزشی را که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده اجرا و احساس کردیم که ضمن این‌که باید از این کتاب‌ها در جشنواره سامان‌بخشی حمایت صورت گیرد، باید امکان دسترسی آسان دانش‌آموزان را نیز فراهم کنیم.
 
محمدیان گفت: در حال حاضر کتاب‌های مناسب هر پایه را پشت کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم، اما در برخی مراکز استان‌ها امکان دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به کتاب‌ها فراهم نیست. به همین دلیل به دانش‌‌آموزان اعلام کردیم با مراجعه به سامانه انتشارات مدرسه می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره افتتاح نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در این فروشگاه کتاب‌های ناشران آموزشی و همچنین آنچه در طرح سامان‌بخشی به عنوان کتاب‌های مناسب تشخیص داده شده، عرضه می‌شود. این فروشگاه به دلیل عرضه کتاب از تولید به مصرف، بازنگری را کم می‌کند و در عین حال از ناشرانی که به آموزش و پرورش کمک می‌کنند نیز حمایت می‌کند.
 
حمایت از دانش‌آموزان، گامی برای افزایش میزان باسوادی در کشور
وی در ادامه درباره سطح آموزش دانش‌آموزان در ایران گفت: در حال حاضر 98 درصد دختران و پسران لازم‌التعلیم محروم تحت پوشش آموزش و پرورش هستند. یقینا ایجاد پوشش کامل و حمایت از دانش‌آموزان، گامی برای افزایش میزان باسوادی در کشور خواهد بود و عدالت آموزشی را تأمین خواهد کرد.
 
محمدیان افزود: در حال حاضر یکی از بحث‌های ما در شوراهای برنامه‌ریزی درسی، توجه به نیازهای اجتماعی است. آنچه در حال حاضر به عنوان مشکل از جمله بهداشت، سلامت اجتماعی، انرژی و اشتغال در جامعه می‌بینیم، به تناسب و به اقتضای شرایط در کتاب‌های درسی به آن می‌پردازیم تا تبدیل به بحران نشود.
 
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در شرایط سنی دانش‌آمورزان ازدواج‌های کمی صورت می‌گیرد، اما می‌دانیم که اگر ازدواج‌ها با بصیرت و مطالعه قبلی صورت نگیرد، تبدیل به آسیب خواهد شد. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کانون خانواده هم در کتاب‌های درسی و هم در برخی متون آموزشی، بحث استحکام خانواده و ازدواج صحیح را مطرح می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها