آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزههای علمیه خواستار توسعه همکاری و تعامل بین حوزههای علمیه و کتابخانه ملی شد.
به گزارشخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز پنجشنبه 30 بهمن در دیدار با صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه کتابخانه ملی ایران گنجینه و میراث فرهنگی جدید و کهن ایران اسلامی محسوب میشود عنوان کرد: اقدامات خوبی از سوی مسئولان این سازمان به منظور تدوین پژوهشیهای بنیادین صورت گرفته است.
مدیر حوزههای علمیه افزود: روند ارتباط سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران با حوزههای علمیه حفظ و گسترش یابد و بیشتر از گذشته در فضای کاری یکدیگر قرار بگیریم و امیدوارم برای بازدید حضوری از کتابخانه ملی نیز زمینه سازی صورت گیرد.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر ایجاد یادمان مراجع تقلید در کتابخانه ملی ایران ابراز کرد: بنا بود موزه مراجع تقلید در قم شکل بگیرد و اگر یادمانی در کتابخانه ملی ایران ایجاد شود مکمل خوبی خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی اظهار کرد: امروز همه مراجع تقلید و روحانیت از طریق سایتها و فضای مجازی با جوانان ارتباط برقرار میکنند؛ باید ارتباطات جوانان و روحانیت غنای بیشتری داشته باشد.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین از آمادگی حوزههای علمیه برای همکاری در ایجاد یادمان مراجع تقلید خبر داد و گفت: فهرستی از موارد خواسته شده به حوزه اعلام شود تا همکاری لازم در این باره انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی مراکز علمی پژوهشی حوزه، نیازمند کتاب هستند ابزار کرد: برای رفع این نیاز از سوی اسناد و کتابخانه ایران هماهنگیهای لازم صورت گیرد.
مدیر حوزههای علمیه بر لزوم انعقاد تفاهمنامه میان حوزههای علمیه و سازمان اسناد و کتابخانه ایران تاکید کرد و گفت: این همکاری به نفع حوزه و کتابخانه ملی ایران است و امیدواریم به همت معاونت پژوهش حوزه و کتابخانه ملی این اقدام هر چه سریعتر صورت گیرد.
صالحی امیری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان اظهار کرد: برای ایجاد یادمان مراجع تقلید در کتابخانه ملی ایران نیازمند همکاری مرکز مدیریت حوزههای علمیه هستیم.
وی همچنین بر لزوم توجه به پژوهشهای بنیادین تاکید کرد و گفت: دانشنامه فرهنگ و دانشنامه اسناد از جمله طرحهای پژوهشی هستند که از سوی سازمان اسناد کتابخانه ملی درحال تدوین است.