سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
ترجمه کتاب «فلسفه دین» اثر علامه جعفری به زبان انگلیسی منتشر شد

کتاب «فلسفه دین» علامه محمد تقی جعفری درمجمع جهانی اهل بیت(ع)، توسط منصور لیمبا به انگلیسی ترجمه و در 464 صفحه در قطع وزیری چاپ و در اختیار انگلیسی زبانان قرار گرفت.

 حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جعفری، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در قم، اظهار کرد: آیت الله علامه محمدتقي جعفري (ره) در اين كتاب به مباحثي مانند تعريف دين، درآمدي بر روش شناختي، تعريف‌پذيري دين، ضرورت بحث از تعريف دين، موانع و مشكلات در تعريف دين، هدف‌داري خلقت و اخلاقي بودن هستي، بررسي و نقد تعاريف دين، بررسي و نقد غايت‌گرايانه و اخلاق‌گرايانه، قلمرو دين، علت نياز به دين ، لزوم خود‌سازي، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با هم نوع خود و نقش فقه اسلامي در تنظيم حيات معقول پرداخته است.

وی در ادامه گفت: اين اثر به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به زبان فارسی تأليف  و در سال 1375 منتشر شد. با توجه به ضرورت برگردان (ترجمه) مباحث علمي جدید و به روز كه به قلم نويسندگان صاحب نظر در زمینه مباحث اسلامی و دینی تأليف شده، اين كتاب در جلسه نود و هفتم شوراي كتاب تاریخ 24 / 10 / 1387 به منظور ترجمه به زبان هاي مورد نياز به تصويب رسيد.

 این اثر، در اداره ترجمه مجمع، توسط منصور لیمبا به انگلیسی ترجمه و در 464 صفحه در قطع وزیری، از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی، چاپ شده و در اختیار انگلیسی زبانان قرار گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها