شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
بهترین کتابی که پیامبر(ص) را معرفی می کند از نگاه یک هنرمندِ نقاش

محمدمهدی رسولی، نویسنده، هنرمند و داستان‌نویس، گفت: روز 28 صفر به قرآن پناه می‌برم و سوره محمد (ص) را قرائت می‌کنم. تذکرات و اشارات این سوره، جایگاه رسول اکرم (ص) را به وضوح بیان کرده و وظیفه بشر در برهه کنونی در قبال ایشان را به تصویر کشیده است.

رسولی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره فعالیت‌هایی که در روز 28 صفر انجام می‌دهد، اظهار کرد: در این روز همچون سالیان گذشته در مراسم عزاداری خانوادگی، شرکت می‌کنم.
 
وی ادامه داد: از این گذشته، این روزها در حال تدارک برای برپایی سیزدهمین نمایشگاه از تازه‌ترین آثار (نقاشی) خود تحت عنوان «احضاریه» هستم؛ این نمایشگاه که 35 اثر را به معرض نمایش خواهد گذاشت، 5 دی‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود.
 
این هنرمند و داستان‌نویس توضیح داد: مخاطبان با ورود به این نمایشگاه، ابتدا با یک آیینه کاملا شکسته مواجه می‌شوند که بر جست وجوی بشر و نظارت بر خود دلالت دارد و مخاطبان پس از مشاهده آثار نمایش داده شده، در بخش انتهایی نمایشگاه خود را در یک آیینه سالم می‌بینند که نشان از یافتن و پی بردن بشر به خود است.
 
رسولی افزود: در این نمایشگاه از جدیدترین کتابم با عنوان «منتخب نقاشی‌ها» رونمایی خواهد شد. این اثر را انتشارات نظر منتشر کرده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «برای اهالی فرهنگ و هنر چه توصیه‌ای معطوف به کتاب به مناسبت روز 28 صفر دارید؟» گفت: معتقدم انسان در چنین روزها و حال و هواهایی باید به درون خود رجوع کند و خود را دریابد. در چنین ایامی تصور می‌کنم که دیگر باید یک اتفاق جدیدی در من رُخ دهد تا متوجه یک ضرورت در درونم شوم. بنابراین، سعی می‌کنم در این روز به قرآن پناه ببرم و به قرائت سوره محمد (ص) اهتمام ورزم.
 
این نویسنده در پایان سخنانش با بیان این‌که «بهترین کتابی که به پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، قرآن است»، گفت: اشارات و تذکرات سوره محمد (ص) به شایستگی جایگاه پیامبر اکرم (ص) و وظیفه بشر در شرایط کنونی را به تصویر کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها