چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
سخنرانی مارگارت اتوود در جشنواره ادبی ولز

مارگارت اتوود از جمله مهمانان ویژه جشنواره ادبی هی 2023 خواهد بود. این جشنواره بهار سال آینده در ولز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، مارگارت اتوود، نویسنده مطرح و برنده جایزه بوکر، دوآ لیپا، نوازنده و سیمون آرمیتاژ، شاعر، مهمانان ویژه جشنواره هی 2023 خواهند بود. این جشنواره از 25 می تا 4 ژوئن 2023 در شهر هی ولز برگزار می‌شود.

اتوود در این جشنواره درباره مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان «دلربایان پیر در جنگل» صحبت خواهد کرد و سایمون آرمیتاژ نیز شعرخوانی خواهد داشت. در این جشنواره همچنین دوآ لیپا یک ضبط زنده از پادکست خود با عنوان «در خدمتتان هستم» خواهد داشت و گروه راک پروکلیمرز نیز اجرای موسیقی خواهد داشت.

جولی فینچ، مدیرعامل جشنواره هی گفت: «در این جشنواره، برای همه سلیقه‌ها چیزی وجود دارد. این جشنواره تلاش می‌کند مخاطبان متنوع‌تری جذب کند.»

کالب آزوما نلسون، رمان‌نویس، مارینا هاید، ستون‌نویس گاردین، سایمون شاما، مورخ، ایزابلا تری، سفرنامه‌نویس، گری یانگ، روزنامه‌نگار، جرمی بوون، روزنامه‌نگار و آندره وولف، مورخ، از دیگر حاضران در این جشنواره ادبی خواهند بود. در این رویداد همچنین سر مایکل پارکینسون درباره کتاب خود با عنوان «زندگی ورزشی من» صحبت خواهد کرد.

جشنواره ادبی هی در سال 2023 با موسسه علوم انسانی در وین همکاری می‌کند تا نخستین بخش از یک سلسله بحث درباره آینده اروپا را ارائه دهد. از جمله این مباحث می‌توان به گفت‌وگوی روزنامه‌نگار، میشا گلنی درباره ظهور استبداد با اورلاندو فیگس، مورخ، اژه تملکوران، رمان‌نویس و متفکر سیاسی ترک و ژوزانا سزلنی، سیاستمدار مجارستانی و کارشناس سیاست خارجی اشاره کرد.

برنامه جشنواره هی برای کودکان، شامل حضور جردن استفنز، نویسنده و بازیگر است. همچنین بت سوزانا، تصویرگر نیز در این برنامه درباره کتاب جدید خود با عنوان «تکه گمشده» سخن خواهد گفت. در این بخش همچنین جولیا دونالدسون، نویسنده کتاب «گروفالو» درباره تخیل و خلاقیت صحبت خواهد کرد و گرگ جنر، مورخ درباره تاریخچه اشیا سخنرانی خواهد داشت.

جشنواره هی 2023 به دلیل همکاری موسسه آموزش بزرگسالان ولز، دانشگاه ولز جنوبی و چند نهاد دیگر که در جذب افراد بیشتر به این جشنواره کمک می‌کنند، یکی از دسترس‌‌پذیرترین جشنواره‌های تاریخ این فستیوال خواهد بود. این جشنواره همچنین انبوهی از اقدامات پایداری جدید را اجرا خواهد کرد که به مقابله با اثرات زیست محیطی برگزاری جشنواره کمک می‌کند.

فروش عمومی بلیت‌های جشنواره هی از ساعت 12 جمعه 16 دسامبر آغاز می‌شود. جزئیات کامل این جشنواره، اوایل بهار اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها