پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
مورین لی نویسنده پرفروش داستان‌های تاریخی درگذشت

مورین لی، رمان‌نویس انگلیسی داستان‌های بلند تاریخی در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر - انتشارات اوریون که از سال ۱۹۹۴ آثار خانم لی را چاپ می‌کند گفت این خبر بسیار ناراحت‌کننده بود و تایید کرد که او روز ۳۱ دسامبر در منزل خود در کُلچستر، در جمع خانواده‌اش درگذشت.
 
خانم لی از پرفروش‌های همیشگی «ساندی تایمز» بود و در سال ۲۰۰۰ با رمان «رقص در تاریکی» جایزه انجمن رمان‌نویسان رمانتیک را از آن خود کرد. او پیش از آنکه ۲۴ رمان خود را بنویسد داستان کوتاه می‌نوشت و در سال ۱۹۸۳ رمان‌نویسی را با «لیلا» شروع کرد. در اواسط دهه ۹۰ به نوشتن مجموعه «خیابان پرل» پرداخت. بیشتر کتاب‌های او داستان‌های دنباله‌دار تاریخی بودند که در شهر محل زندگی‌اش یعنی لیورپول اتفاق می‌افتادند.
 
بر اساس آمار نیلسن بوک‌اسکن که البته تنها از ۱۹۹۸ ثبت شده او ۱.۷ میلیون کتاب به ارزش ۸.۱ میلیون پوند به فروش رساند. حتا بعد از اینکه خانم لی نوشتن را متوقف کرد آثارش ازجمله «خداحافظ لیورپول» و «بعد از آنکه جنگ تمام شد» با تجدید چاپ خوانندگان جدیدی پیدا کرد.
 
جولیت ایورز، دستیار ناشر در اوریون گفت: «مورین لی در اوریون مورد علاقه همه ما بود. کتاب‌هایش عالی بودند و او واقعا ملکه داستان‌های حماسی تاریخی بود. اما از آن هم مهم‌تر شخصیت فوق‌العاده‌ای داشت. همه ما بسیار دلتنگش خواهیم شد.»
 
دِیو لی، یکی از سه پسر این نویسنده گفت او بسیار مهربان و در مورد موفقیت‌هایش در داستان‌نویسی بسیار متواضع بود. او گفت: «اگر او را جایی می‌دیدید متوجه نمی‌شدید که یک رمان‌نویس موفق است. درباره دستاوردهایش جایی صحبت نمی‌کرد. زندگی ما حالا خالی‌تر خواهد شد.»
 
از خانم لی حدود ۱۵۰ داستان کوتاه به جای مانده. تعدادی از آثار او در اسپانیا، لهستان و روسیه نیز منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها