پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ادبیات پوستری؛ بزرگترین کتابخانه عمومی جهان

گروهی از هنرمندان هندی ساکن شهر دهلی نو پروژه‌ای به نام ادبیات پوستری راه‌اندازی کرده‌اند تا مردم فقیر این کشور بتوانند به محتوای کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، گروهی از هنرمندان هندی ساکن شهر دهلی نو پروژه‌ای به نام ادبیات پوستری راه‌اندازی کرده‌اند که طی آن نوشته‌های ادبی و داستان‌های کوتاهی در تمام سطح شهر برای مطالعه عموم قرار می‌دهند.
 
کمپینی با نام استیک لیت (sticklit) توسط این گروه راه افتاده که در حقیقت بزرگترین کتابخانه عمومی جهان محسوب می‌شود. در این پوسترها آثار فاخر ادبیات هند و سایر کشورهای جهان به زبان هندو و انگلیسی ترجمه و در معرض عموم قرار داده می‌شود.
 
نیدهین کونداتیل و مانوج پاندی اولین بار این ایده را مطرح کردند که با استقبال هنرمندان شهر دهلی نو روبرو شد. در این پوسترها نوشته‌های ادبی با تصاویر گرافیکی به صورت جذابی برای مطالعه مردم و رهگذران دهلی نو ارائه می‌شود. آنها هر روز پوسترهای خود را به روز می‌کنند.
 
برگزارکنندگان این پروژه با هدف ارائه کتاب رایگان برای همه مردم اعتقاد دارند ادبیات روحیه مردم را بالا می‌برد و چون در هند همه مردم توانایی خرید کتاب را ندارند این پوسترها آنها را با ادبیات هند و جهان آشنا خواهد کرد. داستان‌هایی از ادبیات هند و جهان محتوای اصلی پوسترها را تشکیل می‌دهد.




 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها