شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
شبهای موسیقی سنتی بجنورد به پایان رسید

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: «شب‌های موسیقی سنتی» بجنورد به همت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مدت سه شب در تماشاخانه ترنج برگزار و با استقبال گسترده شهروندان روبرو شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا )در بجنورد، گفت: «شب های موسیقی سنتی» بجنورد به همت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان استان و با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان خراسان شمالی به مدت سه شب در تماشاخانه ترنج برگزار و با استقبال گسترده شهروندان روبرو شد.
 
اکرم صدیقی با بیان اینکه موسیقی ریشه‌دار و اصیل ایرانی را باید در خراسان جستجو، اظهار کرد: خراسان بزرگ محل پیوند فرهنگ‌های مختلفی از ترک، تات ، ترکمن و کرمانج است و موسیقی در رگ و خون این دیار تنیده است.
 
وی تصریح کرد: بعد از تجربه موفق برگزاری « شب‌های موسیقی کلاسیک» بر آن شدیم تا بتوانیم «شب‌های موسیقی سنتی » را که این موسیقی به رسم و آئین پدران این دیار حفظ و علاقمندان بسیاری دارد، اجرا کنیم .
 
صدیقی هدف از اجرای این برنامه را آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با موسیقی فاخر و اصیل ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: معرفی هنرمندان بومی استان با تکیه بر تخصص ،توان و پتانسیل آن ها از جمله اهداف این برنامه بوده است.
 
وی در پایان به اجرای ۹ گروه هنری اشاره و گفت: در این شب‌ها پیشکسوتان هنرمند حوزه موسیقی با اجرا و همکاری شایسته خود بعد از مدت ها باعث دلگرمی هنرمندان جوان و دست اندرکاران برگزاری این رویداد ارزنده شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها