چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی نامزد جایزه داستان حماسی شد

مسئول واحد آفرینش‌های حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رمان «وُل» نوشته میثم فرهمندیان نامزد سومین جایزه ملی داستان حماسی شد.

رحمت‌الله رسولی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج، افزود: رمان وُل که در میان ۸ نامزد نهایی جایزه ملی داستان حماسی قرار گرفته، روایت عاشقانه یکی از سربازان هنگی است که در سال ۱۳۴۲ و در جریان غائله جنوب در نبرد گجستان شرکت داشته است.

​​​​​وی یادآور شد: جنگ گجستان در پی اعمال قانون اصلاحات ارضی، خلع سلاح عشایر توسط حکومت پهلوی و نارضایتی خوانین ایلات بویراحمدی اتفاق افتاد.

رسولی‌مقدم افزود: پس از بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه سومین جایزه ملی ادبیات حماسی در ۲ مرحله داوری، در نهایت، هیات داوران جشنواره، اسامی افراد منتخب دریافت این جایزه را اعلام کرد و از این افراد برای شرکت در اختتامیه جشنواره دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: ۳۷ اثر در بخش داستان کوتاه و ۱۸ اثر در بخش رمان به بخش نهایی داوری راه یافته بودند که در نهایت ۱۰ نامزد در بخش داستان کوتاه و ۸ نامزد در بخش رمان به عنوان منتخبان این دوره معرفی شدند.

رسولی یادآوری کرد: در بخش رمان، میثم فرهمندیان هنرمند کهگیلویه وبویراحمد با رمان وُل از تولیدات حوزه هنری جزو 8 نامزد در بخش رمان سومین دوره جایزه ملی داستان حماسی  معرفی شده است.

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جایزه ملی، ۴ خردادماه در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها