دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
اجرای برنامه «دختران آفتاب» در کتابخانه‎های عمومی زنجان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان از اجرای برنامه «دختران آفتاب» در کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) اجرایی می‎شود.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (س)، برنامه‌های مناسبتی در کتابخانه‌های عمومی در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای برنامه شاد « دختران آفتاب» در کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: این برنامه در چند کتابخانه شهرستانی اجرایی شد.

رحمانی‌زاده افزود: قصه گویی، اجرای مسابقات مفرح، معرفی کتاب‌های دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و شعرخوانی با موضوع حضرت فاطمه معصومه (س) توسط اعضای کتابخانه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان همچنین برگزاری جلسه مطالعاتی از کتاب زندگی حضرت معصومه (س) نیز خبر داد و گفت: این برنامه نیز با هدف تبیین اندیشه‌های حضرت معصومه (س)، زندگینامه آن بزرگوار و ترویج سیره و فرهنگ رضوی بین اعضای کتابخانه‌های عمومی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان علاوه بر کتابخانه‎های ثابت در قالب پیک سیار هم برنامه‌های دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را اجرایی می‌کند، افزود: در همین راستا کتابخوان سیار با حضور در روستاها مسابقات کتابخوانی، تندخوانی کتاب و قصه‌گویی را برای روستاهای محروم برگزار می‌کند.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت ارزشمندی در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه برای مطالعه است، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده که همه کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‎های مرتبط میزبان این جشنواره بزرگ باشند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان با اشاره به اینکه امکان شرکت به صورت فردی و خانوادگی در این جشنواره فراهم شده است، اضافه کرد: پویش‌های کتابخوانی شامل «قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب» مسابقات چهارگزینه‌ای، هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان و شعر و هنرهای دیجیتال از بخش‌های دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها