دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
برنامه‌های دهه کرامت و حماسه آزادسازی خرمشهر در استان گلستان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، برنامه‌های پیش شده ویژه دهه کرامت و حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری در استان گلستان را اعلام کرد.

محمد رعیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و ادای احترام به شهدا و ایثار گران حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و زنده کردن یاد مقاومت و پایداری مردان و زنان دزفول همیشه قهرمان، گفت: به مناسبت دهه کرامت و حماسه آزادسازی خرمشهر، حدود یک‌صد برنامه فرهنگی و هنری به همت این دستگاه اجرایی در گرگان و 14 شهرستان استان گلستان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، گفت: اکران فیلم در مناطق کم برخوردار توسط سینما سیار، اجرای نمایش میدانی، برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های موضوعی نقاشی، خوشنویسی، عکس و کتاب، پویش‌های قرآنی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و فعالان عرصه مقاومت و پایداری، تولید محتوای مجازی و تجلیل از دختران موفق ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

محمد رعیت افزود: همچنین برپایی مسابقات فرهنگی، جشن‌های شادمانه ویژه دهه کرامت، برپایی محافل شعرخوانی موضوعی و اهدای کتاب، تولید محتوا در نشریات مکتوب استان و فضاسازی‌های محیطی، از دیگر رویدادهای پیش‌بینی‌شده ویژه این ایام است.

رعیت در ادامه گفت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین و ترویج معارف دینی و مذهبی و مجالی برای معرفت افزایی است. همچنین موسمی ارزشمند برای تقویت باورها و پیوند دینی نسل‌ها و ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی به شمار‌ می‌رود.

وی افزود: همچنین آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای از نصرت الهی و مقاومت زنان و مردان در دفاع از کیان این مرز پرگهر بود و امروز ما همچون شهدا و ایثارگران این رویداد فراموش‌نشدنی، وظیفه‌داریم در برابر بداندیشی و کج‌خیالی دشمنان این مرزوبوم از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها