دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد از تیرماه

مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد هر سال در فصل تابستان برنامه ویژه وقت فراغت اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها همه ساله از اوایل تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه پیدا می‌کند.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله نهادهای فعال در راستای آموزش نوجوانان و جوانان در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، فرهنگی و هنری است و با توجه به بستر مناسبی که دارند تلاش می‌شود بهترین استفاده از ظرفیت آنها به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها در فصل تابستان برنامه ویژه وقت فراغت در کانون‌های مساجد اجرا می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها همه ساله از اوایل تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه پیدا می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر رویکرد آموزشی، رویکرد تربیت اسلامی نیز دارد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مقابله با جنگ تبلیغاتی و فرهنگی  دشمنان علیه بنیان خانواده و جوانان، استفاده از ظرفیت بالقوه مساجد است.

مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت 382 باب کانون مساجد در روستاها و شهرهای زنجان و عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در این پایگاه‌ها گفت: این موضوع نشان دهنده ظرفیت عظیم کانون‌های مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت است.

وی از برگزاری کلاس‌های روخوانی قرآن، نقاشی، ورزش، قرآن و خلاقیت، طراحی پیشرفته، روانخوانی و تفسیر قرآن، حفظ قرآن، بافتنی، نمد دوزی، عروسک دوزی در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: همچنین برای تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان کلاس‌های تقویتی نیز برگزار می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های اجرایی در ایام تابستان برگزاری دوره‌های آموزشی بصیرتی، فنی‌و حرفه‌ای، قرآن و اخلاق است، افزود: همچنین برای ایجاد نشاط و شادابی اردوهای نیم روزه نیز برای اعضا برگزار می‌شوود تا علاوه بر ایجاد نشاط، اعضا با انجام کارهای جمعی نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح‌های موضوعی اوقات فراغت در ۲۳۰ باب از کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا شد، اضافه کرد: در تلاش هستیم امسال تعداد کانون‌های میزبان طرح را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها