شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
اردیبهشت داغ فعالیت‌های فرهنگی همدان/ بزرگداشت باباطاهر در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی همدان در اردیبهشت بسیار پربار بود گفت: در آخرین روز اردیبهشت بزرگداشت باباطاهر شاعر دوبیتی‌ سرای همدان برگزار می‌شود.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، با اشاره به ساخت فیلم سینمایی زندگی شهید سردار همدانی اظهار کرد: ساخت این فیلم به لحاظ محتوایی و سندیت اثر زیر نظر حمید حسام نویسنده برجسته همدان خواهد بود و چند روز آینده کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: فیلمنامه و کارگردانی این مجموعه از بنیاد فارابی و سازمان سینمایی خواهد بود که امیدواریم مانند کتاب این شهید بتواند مخاطبان خود را راضی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه برای ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی هنری همدان در عرصه بین‌المللی هم رایزنی‌هایی با سازمان فرهنگ و ارتباطات انجام شده است فزود: ۵۵ دفتر نمایندگی در کشور‌های مختلف داریم که در تلاشیم از طریق آنها فروش و عرضه محصولات نفیس فرهنگی و هنری هنرمندان همدان در عرصه‌های بین المللی را داشته باشیم.

ویژه به اقدامات انجام شده در بخش اقتصاد و فرهنگ و فعالیت برنامه شاتوت مارکت هم اشاره کرد و گفت: هنرمندان همدانی در حال بارگذاری آثار خود در این برنامه هستند.

وی افزود: فروشگاه دائمی ما نیز در حال آماده‌سازی است و تا یک ماه آینده در مکانی با دسترسی مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان استان همدان آغاز به کار می‌کند.

ویژه همچنین به تغییر کادر هنرستان وابسته به این اداره‌کل و درخواست رشته‌های جدید برای آن اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهرماه پنج رشته جدید از جمله نقاشی، سینما و انیمیشن به رشته‌های موجود اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: تجهیزات و اقلام مصرفی و کارگاهی هنرستان خریداری شده و فضای این مجموعه هم در ایام تابستان به عنوان فرهنگسرا مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: مقدمات راه‌اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر و رسانه برای ابتدای مهرماه فراهم شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان قطعاً در همدان ادامه خواهد یافت و زمان برگزاری این جشنواره در پاییز است گفت: از آنجایی که امسال روز جهانی کودک مصادف با سالروز شهادت سردار همدانی و برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان است این جشنواره با چند هفته فاصله برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در بحث افزایش نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه مقدماتی با شهردار انجام شده که در ۶ ماه ابتدایی سال با کمک هنرمندان همدانی رویدادهایی در جهت افزایش نشاط اجتماعی در پیاده‌راه‌های همدان داشته باشیم.

وی همچنین به فعالیت‌های مؤسسه شادمانه و برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در همدان اشاره کرد و گفت: فراخوان دومین جشنواره مد و لباس هم در روزهای آینده اعلام می‌شود.

ویژه همچنین به برگزاری کارگاه‌های تربیت جنسی کودکان و همچنین کارگاه‌ تخصصی ۱۸ ساعته عفاف و حجاب با حضور فعالان فرهنگی و همچنین چندین نشست تخصصی دیگر در همدان اشاره کرد.

وی افزود: ۳۱ اردیبهشت‌ماه هم گرامیداشت باباطاهر را در جوار ارامگاه این شاعر شهیر برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها