شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
همه کتابخانه‌ها میزبان طرح کتابخوان ماه هستند

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه همه کتابخانه‌های عمومی میزبان طرح کتابخوان ماه هستند، اضافه کرد: از مزایای این طرح امانت بیشتر کتاب و استقبال مردم از مطالعه کتاب‌هاست.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، طرح کتابخوان ماه در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اردیبهشت امسال کتاب‌های «ایران! جوان بمان!»، «برایم شمع روشن کن»، «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» و«گلستان‌خوانی برای کم‌حوصله‌ها» به عنوان منبع مورد نظر برای مطالعه معرفی شده است.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کتابخوان ماه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است، اضافه کرد: در این طرح افراد یک‌ ماه فرصت دارند در این طرح شرکت کنند و این آثار را مطالعه کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: هدف مهم در طرح کتابخوان ماه این است که به فعالیت‌های کتابداران در کتابخانه‌های عمومی جهت بدهد تا مشخص شود آن‌ها باید چه کتابی را معرفی کنند و در واقع کتاب خوب در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح کتابخوان ماه طوری عمل می‌شود که دسترسی همگانی به کتاب وجود داشته باشد، افزود: البته موضوع کتاب‌ها نیز منطبق با مناسبت‌های ملی و مذهبی انتخاب می‌شود.

رحمانی‌زاده درباره ملاک‌های دیگر انتخاب کتاب برای طرح کتابخوان ماه نیز گفت: تلاش می‌شود این کتاب‌ها قالب‌های مختلفی مانند شعر، داستان، طنز را در بر بگیرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه همه کتابخانه‌های عمومی میزبان طرح کتابخوان ماه هستند، اضافه کرد: از مزایای این طرح امانت بیشتر کتاب و استقبال مردم از مطالعه کتاب‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 کتابخانه در استان زنجان فعال است که 35 مورد آن مشارکتی است، افزود: جمع‌خوانی کتاب، مسابقه کتاب‌سازی با موضوع حجاب برگزاری نشست‌های تخصصی، تجلیل از نویسندگان بومی شهرستان‌ها، اجرای پویش بهترین کتابی که خوانده‌ام، برگزاری همایش یاوران یار مهربان، پوستر با موضوع کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه مشاعره با موضوع کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که به میزبانی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها