جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کتاب‌های کودک و نوجوان ما در دنیا حرفی برای گفتن دارند

نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی درباره تعامل با کشورهای دیگر در حوزه نشر کودک و نوجوان گفت: تعداد زیادی از کتاب‌های ما در بعضی از کشورها مجوز چاپ گرفته‌اند و نزدیک به دو دهه است که کتاب‌های کودک و نوجوان کشورمان را ناشران دنیا چاپ می‌کنند.

نادر قدیانی در حاشیه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مراودات ایران با کشورهای دیگر در حوزه نشر کودک گفت: تعداد زیادی از کتاب‌های ما در بعضی از کشورها مجوز چاپ گرفته‌اند و نزدیک به دو دهه است که کتاب‌های کودک و نوجوان کشورمان را ناشران دنیا چاپ می‌کنند؛ به‌خصوص در حوزه تصویرگری، تصویرگران ما قوی کار کرده‌اند. اینکه کتاب‌های کودک و نوجوان ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد، یک واقعیت است.
 
مدیر انتشارات قدیانی درباره رشد نیروی انسانی در حوزه تألیف بیان کرد: در این سال‌ها منابع انسانی ما خیلی رشد کرده است. علاوه بر اینکه تعداد زیادی از متولدین دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ پدرومادر هستند و جوان، تحصیل‌کرده هم هستند و صاحب قلم هم شده‌اند.
 
وی درباره آینده نشر در حوزه کودک و نوجوان گفت: آینده کودک و نوجوان شفاف است. دولت روی کاغذ ایرانی سرمایه‌گذاری کرده است؛ در صورتی در حوزه کتاب کودک تنها ۵ درصد مصرف ما از کاغذ داخلی است و ۹۵ درصد مصرف‌مان کاغذهای گلاسۀ خارجی است. برای ورود کاغذهای گلاسه هم، ارزی در اختیار ما نمی‌گذارند. به این دلیل من به شدت نگران آینده کتاب‌های کودک و نوجوان هستم؛ زیرا ممکن است حرکت رو به عقب داشته باشیم.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها