پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
گذشته چراغ راه آینده است/ توجه به موزه‌ها در زندگی مردم مغفول مانده است

محمدجواد جدی، نویسنده و مُهرشناس گفت: نامگذاری این روز به عنوان روز موزه در حقیقت این انگیزه را پشت این هدف دارد که توجه مردم را به موزه‌ها معطوف کند. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از زندگی مردم که توجه به موزه‌ها است، مغفول مانده و اکثریت جامعه برای خودشان برنامه‌ریزی نمی‌کنند که از موزه‌ها بازدید کنند.

دکتر محمدجواد جدی، نویسنده کتاب‌های «مُهرهای سلطنتی در مجموعه موزه کاخ گلستان» و «دانشنامه مُهر و حکاکی در ایران» و مُهرشناس  در نمایشگاه کتاب 1402 با اشاره به روز جهانی موزه به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: روز موزه روز فرخنده‌ای است. باید به علاقه‌مندان موزه‌ها این روز را تبریک گفت که روز خاصی را برای موزه تعیین کردند. من مُهرهای موزه کاخ گلستان و مُهرهای موزه ملی ایران و همین‌طور مُهرهای موزه آستان حضرت معصومه(س) را کار کردم و این توفیق را داشتم که در موزه‌های متعدد حتی در بسیاری از موزه‌های کشورهای مختلف دنیا حضور پیدا کنم و تحقیقات زیادی در این حوزه انجام دهم 

نویسنده کتاب «مُهرهای سلطنتی در مجموعه موزه کاخ گلستان» افزود: نامگذاری این روز به عنوان روز موزه در حقیقت این انگیزه را پشت این هدف دارد که توجه مردم را به موزه‌ها معطوف کند. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از زندگی مردم که توجه به موزه‌ها است، مغفول مانده و اکثریت جامعه برای خودشان برنامه‌ریزی نمی‌کنند که از موزه‌ها بازدید کنند.

محمدجواد جدی بیان کرد: گذشته چراغ راه آینده است. اگر از گذشته خودمان آگاه نباشیم، اینکه گذشتگانمان چگونه زندگی می‌کردند، قطعا برای آینده خودمان هم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی انجام بدهیم. آگاهی از اینکه زندگی آنها به چه نحوی بوده است و چگونه زندگی می‌کردند و چه اعتقاداتی داشتند، بسیار مهم است که تنها با بازدید از موزه‌ها به این اطلاعات دست پیدا می‌کنیم.  

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها