پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
دریافت هرگونه وجه غیر از بیمه و پول کتاب در مدارس ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت‌نام از دانش‌آموزان زنجانی در مدارس گفت: در زمان ثبت نام دریافت هرگونه وجه به غیر از بیمه و پول کتاب و لباس کار در هنرستان‌ها، ممنوع است.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به آغاز ثبت‌نام از دانش‌آموزان زنجانی گفت: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده و  ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی و از طریق سامانه sida.medu.ir انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان با شعار «ثبت نام مطلوب عدالت محوری، خانواده مداری» انجام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته در حدود 220 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های مدارس حضور پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از ۹ اردیبهشت آغاز شده و ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول دبستان پس از اتمام سنجش سلامت خواهد بود، افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی خواهد بود که البته طبق برنامه‌ریزی فرایند ثبت‌نام تا تاریخ ۳۱ مرداد باید به پایان برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در زمان ثبت نام دریافت هرگونه وجه به غیر از بیمه و پول کتاب و لباس کار در هنرستان‌ها، ممنوع است، اضافه کرد: مبلغ بیمه نیز به صورت علی‌الحساب بر اساس مبلغ ریالی سال گذشته اخذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزینه ایاب و ذهاب تا زمان تعیین تکلیف نهایی وضعیت حمل و نقل ممنوع بوده و همین طور دریافت وجوه مجاز نیز باید صرفاً از طریق دستگاه کارت خوان و یا شماره حساب مدارس صورت پذیرد و دریافت غیر از این روش تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش‌آموزان نیستند، افزود: جلوگیری از هزینه اضافی به خانواده‌ها مدیران تدبیری اتخاذ کنند که در صورت سالم و مناسب بودن لباس فرم سال قبل با رضایت والدین و رعایت رنگ و مدل استفاده شود.

اسماعیلی با اشاره به فرآیند جذب نیرو و برگزاری آزمون استخدامی توسط آموزش و پرورش گفت: در این آزمون یک هزار و ۹۸۳ نفر شرکت کردند که ۳۱۳ نفر از آن‌ها آقا و یک هزار و ۶۷۰ نفر خانم بودند که برای خدمت در آموزش و پرورش با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: از طریق این آزمون ۳۴۶ نفر در سال تحصیلی آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند که ۱۳۸ نفر از آن‌ها خانم و ۲۰۸ نفر آقا هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها