چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در غرفه کتابخانه سواره روستای ناچیت بوکان

مسئول کتابخانه سواره روستای ناچیت بوکان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در غرفه این کتابخانه در نمایشگاه کتاب تهران خبرداد.

هیرو امینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در  ارومیه، اظهار کرد:«ناچیت» از توابع بخش سیمینه  شهرستان بوکان در جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب، به عنوان یکی از روستاهای برتر این جشنواره در سطح کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه  از سال 93 به‌مدت 6 دوره در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب جزو کتابخانه های قابل تقدیر (۲۰کتابخانه برتر)انتخاب شده و در سال ۱۴۰۲ با شرکت در این جشنواره جزو ۱۰ کتابخانه برتر کشور برگزیده شد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد کتابخانه مردمی و توجه اهالی این روستا به امر کتابخوانی از عوامل برگزیده شدن این روستا بوده است.

امینی ادامه داد: کتابخانه روستای ناچیت به واسطه تلاش‌های خودجوش تعدادی از جوان روستا ضمن ارتقای سطح فرهنگ روستا و منطقه باعث شده در سطح کشور هم خوش بدرخشند و امسال به‌عنوان اولین بار و دعوت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 1402 شرکت کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه کتابخانە عمومی سوارە روستای ناچیت ضمن ارائه خدمات کتابداری، به عنوان مرکز فرهنگی روستا، به فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌پردازد، گفت: رونمایی از 4 عنوان حوزه کودکان هادی علیپور، خاطره‌نویسی کریم رحیم‌نیا،  داستان‌های کهن و فولکور نوشته کریم مهتری، و داستان کوتاه افشین امیر امیری که نویسندگان خود روستای ناچیت بوکان هستند از  جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب 1402 بود.

وی برگزاری نشست فعالین فرهنگی، نقاشی گروهی کودکان و برپایی موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های دیگر بود.
 
امینی ادامه داد: ما با توجه به اینکه اولین بار است که شرکت کرده‌ایم ولی طبق گفته‌های همکاران وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است،  در این راستا مدت زمانی که برای برپایی غرفه در نظر گرفته بودند کم بود و ما فرصت کافی برای آشنایی  با انتشارات و نویسندگان نداشتیم تا به معرفی بیشتر کتابخانه و جلب حمایت از آن بپردازیم.

وی گفت: جدا از فعالیت‌های روتین این کتابخانه ما فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی رو هم انجام می‌دهیم و با چند تا از روستاهای همجوار ارتباط داریم و برای استفاده اهالی روستاهای همجوار نیز کتاب می‌فرستیم و کتابخانه روستای ناچیت کتابخانه‌ای که به موجب فعالیت 15ساله در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و استقبال اهالی در زمره روستاهای فعال در حوزه کتاب است.

مسئول کتابخانه سواره روستای ناچیت بوکان ادامه داد: کتابخانه هیئت امنایی و طبق اساسنامه اداره می‌‍شودو کتابدار فعلی آن خانم چنور حاجی‌نژاد ، ۶ روز در هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ، به ارائه خدمات کتابداری می‌پردازد و تعداد کتاب‌های ثبت شده در این کتابخانه ۱۲ هزار جلد و تعداد اعضای آن ۱۲۰۰ عضو است.
 
به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور شناخته می‌شود. نمایشگاه کتاب 1402  از 20 اردیبهشت برگزار شده و تا 30 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام‌حمینی(ره) ادامه پیدا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها